معاون صنایع دستی استان قزوین:

تسهیلات حوزه صنایع دستی به رشته‌های دارای کد مصوب تعلق می‌گیرد

معاون صنایع دستی استان قزوین گفت: تسهیلات حوزه صنایع دستی به رشته‌های دارای کد مصوب معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور شامل ۱۵۵ رشته و ۱۴۰زیر مجموعه تعلق می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حصاری معاون صنایع دستی استان گفت: حمایت‌ها و تسهیلات حوزه صنایع دستی به رشته‌های دارای کد مصوب معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور شامل ۱۵۵ رشته، ۱۴۰زیر مجموعه بدون احتساب فرش اعطا می‌شود که متقاضیان برای آگاهی بیشتر و آشنایی با این رشته‌ها می‌توانند به پرتال اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به آدرس www.qchto.ir مراجعه کنند.

حصاری درباره نحوه صدور مجوز مشاغل کسب و کار خانگی هم گفت: هدف از صدور این نوع مجوز شناسایی و توسعه ظرفیت‌ها و حمایت از کسب و کار خانگی، کاهش هزینه‌های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت است که مجوز پس از تایید رشته فعالیت و مکان تولید و احراز فعالیت تولیدکننده از سوی حوزه معاونت صنایع ستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صادر خواهد شد.

او افزود: مجوز‌های مشاغل خانگی شامل دو نوع مستقل و پشتیبان است که شرایط صدور آن در پرتال اداره کل میراث فرهنگی استان بارگذاری شده است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان اضافه کرد: صدور مجوز‌ها تعهدی برای دستگاه اجرایی مبنی بر پرداخت تسهیلات کم بهره به همراه ندارد و با توجه به بخشنامه‌هایی که سالانه ابلاغ می‌شود در صورت تخصیص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی، دارندگان مجوز می‌توانند برای ارائه درخواست دریافت تسهیلات اقدام کنند.

حصاری افزود: همچنین صدور مجوز از سوی این اداره کل برای رشته‌هایی که در لیست رشته‌های کددار مصوب صنایع دستی قرار ندارند مانند ویترای، عروسک‌بافی، خوشنویسی، گلدوزی با چرخ، ساخت آثار فانتزی و تزئینی از قبیل گل‌چینی، گل‌های کریستالی، شمع‌سازی، ساخت دکور‌های چوبی و ساختمانی و آثاری که بخش عمده محصول با استفاده از پرینتر‌های سه بعدی و لیزی تولید شده باشد و تولید آن مغایر با تکنیک‌های استاندارد صنایع‌دستی باشد، امکان ندارد.

معاون صنایع دستی استان قزوین تاکید کرد: فعالیت حوزه معاونت صنایع‌دستی استان قزوین بر اساس قوانین و مقررات، استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تدوین شده جهت حفظ و احیاء آثار و حمایت از تولیدکنندگان صورت می‌گیرد.

او افزود: متقاضیان برای ثبت نام و صدور مجوز‌های (پروانه تولید انفرادی، پروانه تولید کارگاهی، جواز تاسیس و کارت شناسایی) به صورت الکترونیکی به سایت my.ichto.ir و صدور مجوز مشاغل خانگی به سایت mashaghelkhanegi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

تسهیلات به رشته‌های دارای کد مصوب معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور تعلق می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار