در نشست رشد و تعالی مراکز استان‌های صدا و سیما مطرح شد؛

لزوم ایجاد تغییر محسوس برنامه‌های صدا و سیما در نیمه دوم سال

معاون امور استان‌های صداوسیما از فراهم‌سازی زمینه‌های حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات به عنوان مهمترین راهبرد رسانه ملی نام برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما در پنجمین نشست رشد و تعالی مراکز استان‌های صدا و سیما با اشاره به اولویت‌های مراکز در نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: برنامه‌ریزی و اقدام بایسته برای راهپیمایی بزرگ اربعین، ایجاد شادی و نشاط در قاب تلویزیون و برنامه‌های رادیو بعد از محرم و صفر و اهتمام نسبت به مناسبت‌های پیش رو از جمله انتخابات اسفندماه، از جمله این اولویت‌ها هستند ضمن اینکه کنداکتور پخش در نیمه دوم سال باید تغییرات محسوسی داشته باشد، تولید، تامین و پخش در مراکز باید بسیج شوند و بهترین و جذاب‌ترین‌ها را روانه آنتن کنند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مدیران کل باید به طور ویژه برای تحقق این مهم وقت بگذارند، گفت: مناسبت‌های مختلفی را پیش رو داریم از جمله یوم الله ۱۳ آبان، دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن (راهپیمایی بزرگ) و مناسبت‌هایی از این دست که باید با برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه وارد کنداکتور شوند. لازم است شبکه‌های استانی به تبیین ویژگی‌های نامزد‌های اصلح از دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بپردازند.

دارابی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۹۹ گفت: تعطیلات نوروز وقت بسیار مناسب برای گوش کردن رادیو و تماشای تلویزیون است؛ همه مراکز باید برنامه‌های خود را ارائه دهند و سیمای استان‌ها و رادیو هماهنگی لازم را انجام دهند. از سوی دیگر موضوع رونق تولید باید دست برتر را در برنامه‌ها بگیرد و برای این منظور توجه به مواردی همچون معرفی کارآفرینان و مجاهدان عرصه اقتصادی یک وظیفه است.

وی تصریح کرد: شبکه‌های استانی باید زبان مردم باشند و برای گره‌گشایی و پیگیری مشکلات آن‌ها پیشگام شوند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: از جمله مأموریت‌های راهبردی مراکز، اهتمام نسبت به بیانه گام دوم است و برای این منظور ستاد آن باید منظم تشکیل شود. برنامه‌ها در رادیو و تلویزیون و فضای مجازی تولید و پخش و گزارش آن مستمر ارسال شود.

دارابی با اشاره به لزوم تشکیل و فعالیت جدی شورای صیانت از زبان و ادب فارسی در مراکز خاطرنشان کرد: این کار خیلی مهم است و از مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی است، در ستاد شورای آن تشکیل شده است؛ در مراکز این ستاد را تشکیل دهید و در طول سال باید این کار دنبال شود. تولید مشترک مراکز مرزی با کشور‌های همسایه و تولیدات مشترک استان‌های همجوار و هم اقلیم و هم زبان و دارای مشترکات فراوان برای جریان‌سازی و تاثیرگذاری برنامه‌ها به خصوص در حوزه آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست یک اصل است که این پروژه در سیمای استان‌ها و صدا نیاز به مدیریت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: زبان رسانه را باید متناسب با مخاطب تغییر دهید؛ زبان رادیو و تلویزیون متعلق به نسل جوان و جامعه است. تغییرات نسلی و مطالبات آن‌ها را پیگیری کنید. جوانان، زنان، طبقه متوسط شهری سه موتور محرکه تحولات اجتماعی هستند که برای این قشر باید برنامه‌سازی خلافانه کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار