مدیرعامل شرکت آبفای روستایی قم:

پایان طرح آب‌رسانی به بخش کهک قم تا سال ۱۴۰۰

احمدی گفت:طرح آب‌رسانی به بخش کهک تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد احمدی جبلی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم بیان کرد: آب‌رسانی به روستا‌های این بخش از سال ۹۰ آغازشده است، در بخش کهک ۱۵ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۱۵ هزار نفر ساکن هستند و ظرفیت تامین آب این طرح، ۱۱۳ لیتر بر ثانیه است.

او اضافه کرد: تاکنون هشت روستا و شهر کهک با جمعیت تحت پوشش ۹ هزار نفر به‌صورت کامل به شبکه انتقال آب متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم عنوان کرد : طول خط انتقال این طرح ۹۳ کیلومتر بوده و ۱۶ باب ایستگاه پمپاژ برای آن در نظر گرفته‌شده و حجم مخازن آن ۱۲ هزار مترمکعب است.

او در ادامه گفت: درصورتی‌که ۴۳ میلیارد تومان به آب و فاضلاب روستایی استان تخصیص پیدا کند مشکل آب روستا‌های استان به‌غیراز روستا‌های بخش جعفرآباد و خلجستان برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم با اشاره به افزایش خطوط انتقال آب به روستا‌های استان گفت: فقط ۲۰ روستای استان به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شود.

احمدی جبلی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی قم به ۱۵۶ روستا و ۳۵ هزار مشترک روستایی خدمات‌رسانی می‌کند.

او تاکید کرد: ۵۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ برای احداث فاضلاب روستا‌های اولویت‌دار استان هزینه شده است و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز ۵ میلیارد تومان اعتبار به استان قم اختصاص پیداکرده که ۹۶ درصد از آن جذب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم  بیان کرد: از محل بند «ه» تبصره ۴ نیز ۱۵ میلیارد تومان به استان قم اختصاص‌یافته که تاکنون بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان تخصیص پیداکرده است.

احمدی جبلی با اشاره به مهم‌ترین اهداف سال آینده این شرکت خاطرنشان کرد: آب‌رسانی به روستا‌های تیره، ویریج، خاوه و فردو مهم‌ترین اهداف این سازمان خواهد بود.

او ادامه داد: برای آب‌رسانی در ۱۸ روستای بخش قمرود باید ۱۳ کیلومتر خط انتقال احداث شود که برای تکمیل این طرح اعتباری بالغ ۸ میلیارد تومان موردنیاز است.

قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ش

روند اجرای پروژه آب‌رسانی به بخش کهک قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.