۵ خصوصیت ترامپ از نظر ژنرال‌های آمریکایی

در میان جنجال موجود درباره انصراف رئیس جمهوری آمریکا از حمایت کردها در شمال سوریه یک مجله آمریکایی گزارشی تکان‌دهنده از نظرات برخی از افسران عالی‌رتبه پنتاگون درباره فرمانده ارشدشان منتشر کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در گزارشی مفصل به قلم مارک باودن، کارشناس مسایل نظامی خود که با استناد به اظهارات چندین تن از افسران نظامی و کارمندان غیرنظامی وزارت دفاع این کشور تنظیم شده است، آورد: قصدم این بود که عملکرد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) را ارزیابی کنم.

ترامپ

باودن برای گزارش خود که نوامبر آتی در نسخه مکتوب این مجله منتشر خواهد شد، عنوان "آشوب عمومی" را انتخاب کرد.

طبق گفته باودن، این افسران درباره پنج ویژگی ترامپ توافق نظر داشتند که نشان می‌دهد ترامپ در آن واحد فردی نادان و دمدمی است.

ویژگی اول ترامپ این‌ است که او رئیس جمهوری است که از هر گونه تجربه کردن بیزار است، به نوشته این کارشناس آمریکایی، ترامپ خیلی به جزئیات سیاست‌ها اهمیتی نمی‌دهد بلکه تنها نظر خود را در هر موضوعی و درباره هر شخصی که با آنها اختلاف نظر دارد حتی اگر از او داناتر و با تجربه‌تر هم باشند، مشخص کرده و او را احمق، کندذهن و یا دیوانه می‌خواند.

اما سه صفت دیگری که ژنرال‌های آمریکایی درباره آنها اتفاق نظر دارند اعتماد به نفس بیش از حد ترامپ است که به سطح غرور می‌رسد، او تنها به حدس و گمان‌های خود اطمینان و در برابر تمامی استراتژی‌های منسجم مقاومت کرده و به صورت خودکار آنها را نقض می‌کند.

پنجمین ویژگی ترامپ در واقع همان رویکرد ساده و قدیمی درباره ارتش و نیروهای آن است،‌ از نظر او آنها جنگجویانی بسیار قدرتمند هستند که گاهی مجبور می‌شوند ماموریت‌های کثیفی انجام دهند و از آنها باید حمایت شود حتی اگر متهم به جنایات جنگی باشند. باودن در این زمینه به دستور عفو ترامپ در حق بسیاری از سربازان آمریکایی متهم به جنایات جنگی از جمله آنهایی که در عراق مرتکب جنایات شده بودند، اشاره کرد.

این کارشناس به صورت خلاصه نظر ژنرال‌های آمریکایی درباره ترامپ را اینگونه اعلام کرد، این رئیس جمهوری آمریکا نادان و نسبت به نصیحت و آگاهی و حتی اندیشیدن حساس است و می‌تواند به آسانی آتش‌افروزی کند.

وی به نقل از یکی از این افسران گفت: در صورت بروز هرگونه بحران غافلگیرکننده و بزرگی که به واکنش فوری نیاز دارد، ترامپ بدون هیچ گونه بینشی آتش‌افروزی خواهد کرد و بدتر از همه اینکه ممکن است او برای پنج سال دیگر رئیس جمهوری باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار