مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر:

کارکنان صنایع عسلویه نخستین آسیب پذیران آلودگی منطقه هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نخستین قشری که از آلودگی واحد‌های صنعتی عسلویه زیان می‌بینند، کارکنان همین واحد‌ها هستند. مد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد  امروز در نشست فصلی روسای محیط زیست و ایمنی (HSE) واحد‌های صنعتی بزرگ استان بوشهر بیان کرد: نخستین قشری که  از آلودگی واحد‌های صنعتی عسلویه زیان می‌بینند، کارکنان همین واحد‌ها هستند، زیرا در ارزیابی شاخصهای محیط زیستی، آلودگی این مناطق به مراتب بالاتر از مناطق مسکونی شهری است.

قلی‌نژاد ادامه داد: با این شرایط می‌طلبد واحد‌های صنعتی بیش از هر دستگاه دیگری نسبت به کاهش آلودگی‌های منطقه تلاش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در مبحث محیط زیست مقوله آموزش به ویژه آموزش تخصصی کارکنان واحد‌های صنعتی و فراهم سازی زمینه حمایت واحد‌ها از گونه‌های در خطر انقراض اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیریت سبز برای واحد‌های صنعتی کار دشواری نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین گفت: مدیریت سبز در قانون‌های پنجم و ششم توسعه مربوط به استفاده بهینه از منابع انرژی است که واحد‌های صنعتی استان باید با جدیت آن را  اجرا کنند.

قلی نژاد عنوان کرد: مدیریت سبز برای واحد‌های صنعتی کار دشواری نیست و این واحدها می‌توانند در مصرف بهینه انرژی و ثروت ملی، مدیریت سبز را اجرا کنند.

او همچنین به این نکته اشاره کرد: هزینه‌هایی که واحد‌های صنعتی برای کاهش آلودگی در نظر می‌گیرند در صورت تائید در سازمان حفاظت محیط زیست مشمول مالیات نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: در این زمینه کارگروه بند «د» ماده ۴۵ وصول برخی درآمد‌های دولتی و مصرف آن در موارد معین تشکیل شده تا واحد‌های صنعتی استان برای محافظت از محیط زیست تشویق شوند.

قلی نژاد از واحدهای صنعتی استان خواست در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که هر سال در تهران برگزار می‌شود مشارکت کنند.

به گفته او، پارسال مشارکت واحد‌های صنعتی استان در نمایشگاه خوب بوده است.

طرح محیط یار در مدارس بوشهر اجرا می‌شود

قلی‌نژاد افزود: به زودی طرح محیط یار با همکاری شرکت پتروشیمی پارس عسلویه در دبستان‌های استان بوشهر آغاز می‌شود.

او عنوان کرد: این طرح در سه سال در همه مدرسه‌های استان اجرا می‌شود که در پایان آن، محیط یارانی از بین دانش‌آموزان انتخاب خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در مقوله آموزش طرح محله سبز نیز در چند روز آینده در بوشهر با هدف آموزش چهره به چهره شهروندان در خصوص محیط زیست آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: محیط زیست ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.