محمودی خبرداد؛

برنامه هایی برای منطقه حفاظت شده ورجین در دستور کار است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: برنامه هایی برای منطقه حفاظت شده ورجین در دستور کار است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این بازدید در جمع محیط بانان این منطقه گفت: منطقه شمیرانات بدلیل شرایط خاص خود مهمترین منطقه استان است و قطعا شرایط آن با دیگر مناطق استان متفاوت بوده و به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه این منطقه برای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دارای اهمیت است و برنامه ویژه‌ای هم برای این منطقه داریم، اظهار داشت: ما در اینجا به دنبال این هستیم که حتی یک وجب از اراضی این منطقه مورد تصرف قرار نگیرد و از عرصه‌ها بصورت تمام و کمال حفاظت کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه اولویت اول، جلوگیری از هرگونه زمین خواری و دست اندازی به عرصه هاست و باید همه محیط بانان برای این هدف تلاش کنند، ادامه داد: البته در حوزه محیط بانی استان با کمبود‌های بسیاری مواجه هستیم و باید تلاش برای رفع این کمبود‌ها بیشتر شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تمام توان را برای تجهیز پاسگاه‌ها و امکانات و معیشت محیط بانان بویژه محیط بانان این منطقه و هموار کردن مسیر بکار خواهیم گرفت، گفت: از محیط بانان نیز انتظار داریم در جهت حفظ و حراست از مناطق و عرصه‌های طبیعی با انگیزه بیشتری تلاش کرده و نسبت به انجام وظایف خود کوشا باشند.


بیشتربخوانید:  آلودگی‌های زیست محیطی مهمترین آسیب را به کودکان می‌زنند


محمودی خاطرنشان کرد:باید این منطقه را در برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی خود ویژه ببینیم و امیدوارم با همگرایی و همکاری مجموعه محیط زیست استان بتوانیم برای حفظ و حراست بیشتر این منطقه گام برداریم.

بر اساس این گزارش، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در ادامه از سلاح‌های سازمانی و اسلحه‌های کشف و ضبط شده از سوی محیط بانان در منطقه حفاظت شده ورجین دیدن کرد.

وی در این رابطه با تاکید بر لزوم و اهمیت جمع اوری سلاح‌های غیر مجاز گفت: الویت دیگر محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بیشتر بر روی تخلفات شکار و صید، جمع اوری سلاح‌های غیر مجاز و جنگی و نیز جلوگیری از وقوع هر گونه تخلف در مناطق در دست مدیریت و عرصه‌های طبیعی استان در این حوزه، متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار