پمپئو به سنا احضار شد

اعضای دموکرات سنا از وزیر خارجه آمریکا خواستند با حضور در این مجلس، درباره دلایل برکناری سفیر سابق این کشور در اوکراین توضیح بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ۱۰ عضو دموکرات سنای آمریکا با هدایت سناتور باب منندز، عضو کمیته روابط خارجی سنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، را به سنا احضار کردند.

این ۱۰ عضو دموکرات سنا، از پمپئو خواستند درباره دلایل و انگیزه برکناری ماری یووانوویچ، سفیر سابق این کشور در اوکراین، توضیح بدهد.

این اقدام اعضای دموکرات سنا پس از آن صورت می‌گیرد که خبر‌های درز کرده فاش کرد رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا، یووانوویچ را به علت موضع او در برابر تحقیقات در مورد خانواده جو بایدن، زیر فشار قرار داده بود.


بیشتر بخوانید: دموکرات‌ها قصد دارند مقامات دولت آمریکا را بازداشت کنند!


اعضای دموکرات سنا همچنین از پمپئو خواستند مانع از حضور این سفیر در مجلس نمایندگان نشود و از او در برابر اقدامات تلافی‌جویانه سیاسی حمایت کند.

از سوی دیگر، کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا که محاکمه پارلمانی ترامپ را پیگیری می‌کنند خواستار تحقیق درباره نقش ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، در این ماجرا شدند. کمیته‌های نظارت، اطلاعات و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دو بازرگان اوکراینی متهم به دست داشتن در تامین مالی تبلیغات ترامپ را احضار کردند. این دو بازرگان اوکراینی متهم هستند به وکیل ترامپ برای تحقیقات در مورد فعالیت‌های بایدن در این کشور کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار