امام جمعه شیراز:

پیاده روی اربعین وحشت در دل دشمنان ایجاد میکند

امام جمعه شیراز گفت: پیاده روی اربعین حسینی هم نشانه حیات امت اسلامی و هم رعب و وحشت در دل دشمنان امت اسلامی ایجاد میکند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف اله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز، گفت: پیاده روی اربعین حسینی هم نشانه حیات امت اسلامی و هم باعث ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان امت اسلامی شده است.

او افزود: زنده بودن امت اسلامی مدیون ولایت فقیه است که با هدایت و رهنمودهایش ملت را به حرکت درآورده و زنده کرده است.

آیت الله دژکام با گرامیداشت بیستم مهر سالروز حافظ، این شاعر را مایه افتخار استان دانست و افزود: بیشتر شهرت حافظ بخاطر معرفت و رسایی و شیوایی بیانش است.

خطیب جمعه شیراز اظهار کرد: زیبایی، فصاحت، بلاغت، شیوایی و رسایی کلام حافظ به گونه‌ای است که باعث الگو گرفتن شاعران سایر کشور‌ها هم شده است.

او گفت: برای تمدن سازی نوین اسلامی باید نمونه‌هایی از این معرفت را به جهانیان عرضه کنیم و با الهام از حافظ شیوایی و رسایی زبان فارسی را در این راه به کار گیریم.

نماینده، ولی فقیه در فارس از جوانان اهل علم، حوزوی و دانشگاهی خواست با همت و تلاش معرفتی را که حافظ قصد جهانی شدنش را داشت را به جهانیان عرضه کنند.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از خطبه ها‌ی امروز به قرارداد عضویت ایران در مجمع اقتصادی اوراسیا اشاره کرد و این قرارداد را فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با کشور‌های دیگر و حل بسیاری از مسائل اقتصادی کشور دانست.

او گفت: ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت کشور‌های عضو این مجمع و ظرفیت تجاری فعالیت‌های اقتصادی با این ۱۰۰ میلیارد دلاری پیش بینی می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در فارس از مسئولان استان خواست با پیش قدم شدن در این زمینه و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و فعالان اقتصادی از این فرصت برای رفع بیکاری و رونق اقتصادی استان استفاده کنند.

امام جمعه شیراز همچنین اعتماد و توکل به خدا را هم سرمایه‌های بزرگ معنوی برای یک جامعه دانست و افزود: خوشبختانه با وجود هجمه‌های سنگین چند ساله اخیر با اعتماد به خدا و تلاش جوانان توانسته ایم، عزتمندانه و شرافتمندانه بر مشکلات غلبه کنیم و گام‌های خوبی را در راستای پیشرفت و آبادانی کشور برداریم.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.