درخواست ۱۷ دادستان آمریکایی برای استیضاح ترامپ

۱۷ دادستان سابق آمریکا خواستار استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشورشان شدند.

درخواست ۱۷ دادستان آمریکایی برای استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۷ دادستان سابق آمریکا با صدور یک نامه مشترک خواستار استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شدند.

بر این اساس، هفده دادستان ویژه سابق آمریکا که سابقه انجام تحقیقات درباره پرونده رسوایی ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور پیشین این کشور (موسوم به رسوایی واترگیت) را در کارنامه خود دارند، در نامه سرگشاده‌ای اعلام کردند از نظر آن‌ها ترامپ مرتکب جرائم قابل استیضاح شده و چنانچه لایحه استیضاح او از سوی مجلس نمایندگان تقدیم مجلس سنا شود، از اعضای جمهوریخواه این مجلس خواهند خواست که تعصبات حزبی خود را کنار گذاشته و به وظیفه خود در قبال قانون اساسی عمل کنند.

بیش تر بخوانید: ابراز تمایل بایدن به روند استیضاح ترامپ

به تازگی افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
ای بابا. استیضاح کردن جربزه می خواهد که جربزه اش را ندارید.
آخرین اخبار