وزیر صمت:

آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورده است/ گسترش در اکتشاف و استخراج صنایع معدنی

رحمانی با بیان اینکه آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورده است گفت: هدف دشمن از تهاجم اقتصادی، تعطیلی و فشار بر واحد‌های تولیدی کشو بود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا رحمانی روز جمعه در آیین افتتاح کارخانه تولید کنسانتره مس «انجرد» شهرستان اهر، گفت: در شش ماهه نخست امسال شاهد رشد ۶.۵ درصدی تولید فولاد، ۹.۱ درصدی تولید محصولات فولادی، بیش از ٦درصدی تولید سیمان و ۱۳ درصدی در تولید شیشه را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

او با بیان اینکه آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورده است  افزود: هدف دشمن از تهاجم اقتصادی، تعطیلی و فشار بر واحد‌های تولیدی کشور بود که ارتقای شاخص‌ها در این بخش، شکست آمریکا را نشان می‌دهد.

رحمانی ادامه داد: در نیمه نخست امسال به رغم تحریم‌های نامشروع آمریکا، جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد‌های صنعتی - معدنی نیز در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال ٦.٥ درصد افزایش یافته و در واقع اقبال مردم در سرمایه گذاری بیشتر شده است.


بیشتر بخوانید:کشور در تولید لاستیک خودکفا می‌شود


او با بیان اینکه استخراج و برداشت از معادن از سیاست‌های اولویت دار وزارت صمت است، اظهار داشت: امسال همچنین بیش از ٥٠٠ میلیارد تومان در بخش اکتشاف مس بودجه گذاشته شده که به اندازه ١٠ سال فعالیت در این بخش است.

رحمانی ادامه داد: اولویت‌های وزارتخانه در هفت محور و ٣٥برنامه تنظیم شده که توسعه بخش مس یکی از این برنامه‌ها است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، نهضت ساخت و تولید داخلی در بخش صنعت و معدن راه افتاده و برنامه ریزی جهت تبدیل هزینه کرد دلاری برای تولید در داخل انجام شده است.

او با بیان اینکه با اعتقاد و روحیه جهادی در عرصه تولید تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: رشد صنعت در سال گذشته منهای ٩ درصد بود، در حالی که اکنون مثبت شده  و بر این اساس می‌توان اذعان کرد که رشد اقتصادی و صنعتی ایران در دوره جدید آغاز شده است.

رحمانی همچنین با اشاره به ابلاغیه جدید وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از اقدامات جدید این وزارتخانه، انقلاب معدنی و در شرایط جدید، اولویت بکارگیری نیروی انسانی در این حوزه با نیرو‌های بومی مناطق است که ابلاغیه آن به همه مناطق کشور ارسال شده است.

او افزود: همچنین ابلاغیه ضرورت انتقال حساب معادن به محل‌های اکتشاف و فعالیت آن‌ها ارسال شده که باید امسال به مرحله اجرا درآید.

رحمانی ادامه داد: تامین و تدارک فعالیت‌های معدنی هم باید از خود استان‌ها تامین شود و اگر در ظرفیت استان نبود، از ظرفیت تولید و متخصصان داخلی استفاده شود.

انتهای پیام/س

سفر وزیر صنعت به تبریز

برچسب ها: وزارت صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.