وصول یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال مالیات در خراسان شمالی

درآمد‌های مالیاتی خراسان شمالی از بخش‌های مختلف در نیمه نخست امسال افزون بر یک هزار و ۶۱۰ میلیارد بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  یوسف یعقوبی نژاد مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: از مجموع مالیات وصولی در این مدت یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال مربوط به مالیات بر عملکرد و چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

یعقوبی نژاد افزود: از مجموع مالیات دریافتی ۳۶ درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده، ۲۵ درصد از محل اشخاص حقوقی غیردولتی، ۱۸ درصد از حقوق بخش دولتی و پنج درصد از محل مشاغل غیردولتی اخذ شده است.

او گفت: همچنین ۶ درصد مالیات از محل مشاغل، پنج درصد از محل املاک و مستغلات، یک درصد از مالیات بر ارث و مابقی از محل‌های متفرقه وصول شده است.

او اظهار کرد: بر این اساس ۸۰ درصد درآمد‌های پیش بینی شده سازمان برای استان در امسال  محقق شده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی افزود: این در حالی است که ۱۴۵ میلیارد ریال از مالیات پرداختی صادرکنندگان استان در سال جاری نیز به حساب آن‌ها برگشت داده شد که شرکت‌های مزبور این مبلغ را بابت اعتبار مالیاتی ارزش افزوده از اداره کل امور مالیاتی استان بستانکار بودند.

یعقوبی نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه صادرات از مالیات بر ارزش افزوده و عوارض معاف است، مبلغ پرداختی توسط شرکت‌های تولیدی صادرکننده که برای تولید و خرید کالا پرداخت کرده اند به آن‌ها برگشت داده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین مالیات برگشت داده شده متعلق به ۲ شرکت بزرگ نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و پتروشیمی خراسان در بجنورد بوده است.

یعقوبی نژاد گفت: این استان از نظر میزان وصول مالیات در ردیف چند استان آخر کشور قرار دارد.

او از اجرای طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم و عوارض مالیاتی مودیان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای آبان ماه به پایان می‌رسد و مودیان استان فقط تا پایان مهرماه می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

مردم خراسان شمالی در مجموع سال گذشته ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت کرده اند.

انتهای پیام/ ر

وصول یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال مالیات در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.