گسترش آتش‌سوزی در شمال لس آنجلس

به حدود ۱۰۰ هزار نفر در لس آنجلس دستور داده شد به سبب رسیدن آتش‌سوزی به بخش شمالی این شهر خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

گسترش آتش‌سوزی در شمال لس آنجلسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان گزارش داد آتش سوزی در نزدیکی لس آنجلس واحد‌های مسکونی را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، به حدود ۱۰۰ هزار نفر در لس آنجلس در روز جمعه دستور داده شد به سبب رسیدن آتش سوزی به بخش شمالی این شهر در منطقه سن فرناندو، خانه هایشان را تخلیه کنند.

مقامات می‌گویند این آتش سوزی که به واسطه وزش باد‌های شدید در شمال این شهر در حال گسترش است، به دست کم ۲۵ خانه آسیب رسانده و ۲۳ هزار تن از ساکنان این منطقه هم دستور تخلیه دریافت کرده اند. مایکل مور، رئیس پلیس این منطقه گفت میزان تخلیه در مجموع شامل ۱۰۰ هزار نفر می‌شود.

رالف ترازاس، رئیس اداره آتش نشانی لس آنجلس هم اعلام کرد: این آتش سوزی در حدود ساعت ۹ عصر روز پنجشنبه آغاز شد و تا صبح روز جمعه بیش از ۱۸ کیلومتر گسترش یافت. این آتش سوزی به هیچ وجه مهار نشده و همچنان خانه‌ها را در این شهر و اطراف آن تهدید می‌کند.

ترازاس در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود یک مرد به سبب حمله قلبی درگذشت، اما به جزئیات مرتبط با مرگ این شهروند آمریکایی اشاره‌ای نکرد.

مدارس و کالج‌ها در این منطقه تعطیل و آزادراه‌های کلیدی نیز بسته شده اند. هواپیما‌های آتش نشانی هم به کمک بالگرد‌های آب پاشی آمدند که طی شب مشغول مهار آتش بودند.

مقامات اعلام کردند این آتش سوزی از کنترل خارج شده است. در پی صدور دستور تخلیه، دو تأسیسات تفریحی در این منطقه مملو از جمعیت شده است.

تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های این منطقه سوخته است. گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا هم اعلام کرد اداره مدیریت امور فوق العاده فدرال کمک‌هایی را برای مقابله با این آتش سوزی ارائه می‌کند.

در همین حال، برق حدود ۲۰ هزار نفر در لس آنجلس، ونتورا, سن برناردینو و کرن قطع شده است. مقامات هشدار داده اند احتمالا برق شمار بیشتری از ساکنان منطقه قطع خواهد شد زیرا وزش باد در حال شدت گرفتن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۴۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
هی برایان هوک: چراغی که برای روشنائی خانه واجب است برای مسجد حرام است امثال تو به ترامپ کمک کنید به مشکلاتی این چنینی برسد و رسیدگی کند تا اینکه بفکر کمک به عربستان باشید شما در کار خودتان عاجزید.........................
آخرین اخبار