مصرف برق مجموعه بام ملایر بهینه‌سازی شد

شهردار ملایر گفت: مصرف انرژی روشنایی‌های مجموعه بام ملایر بهینه سازی شد.

مصرف برق مجموعه بام ملایر بهینه‌سازی شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین بابایی، شهردار ملایر اظهار داشت: در فاز نخست این طرح، با تعویض حدود ۱۲۰ چراغ گازی ۴۰۰ وات به لامپ‌های ال‌ای دی ۷۰ وات، توانی در حدود ۵۰ کیلووات در یک ساعت صرفه جویی الکتریکی در بام ملایر انجام گرفت.

او افزود: شهرداری ملایر در فاز نخست این طرح سالانه توانی در حدود ۱۴۶ مگاوات ساعت صرفه جویی کرده که حدود ۲ برابر ظرفیت تولیدی نیروگاه منجیل و یا ۳ برابر ظرفیت تولیدی سد زاینده رود و یا سد لتیان در یک ساعت است.

بابایی اظهار کرد: برای انجام بهینه سازی فوق، مبلغی حدود ۷۰ میلیون تومان تأمین اعتبار شده که در دوره بازگشت هزینه، ۴ ماه به حد سر به سر رسیده و مابقی به صورت سود در صرفه جویی توان الکتریکی است و حدود ۴۵ میلیون تومان تجهیزات لامپ‌های گازی از مجموعه فوق بازیابی شده که از مبلغ هزینه کرد فوق کسر می‌شود.

او با بیان اینکه با توجه به شعار سال مبنی بر «رونق تولید» تمامی لامپ‌های LED که در این مجموعه استفاده شده، از برند‌های با کیفیت ایرانی بوده و دارای ضمانت ۱۸ ماهه هستند، ادامه داد: طبق محاسبات نوری انجام شده لامپ‌های فوق دارای ضریب بهره و ضریب توان نوری بالاتری بوده و شاخص CRI بهتری نسبت به لامپ‌های گازی داشته و میزان شدت نور مناسب بوده و مطابق استاندارد پارک است و در فاز دوم طرح نیز حدود ۱۰۰ عدد پایه روشنایی ۱۵۰ وات به ال‌ای دی ۳۰ وات تبدیل می‌شود.

شهردار ملایر به کاشت فضای سبز در میدان پل جانبازان اشاره و بیان کرد: بعد از اتمام عملیات عمرانی میدان جانبازان که با هدف تسهیل تردد وسایل نقلیه انجام شده و در راستای ایجاد چشم‌اندازی زیبا و فضایی روح بخش در سطح شهر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر اقدام به تکمیل و توسعه فضای سبز این میدان کرده است.

او بیان کرد: عملیات ایجاد فضای سبز میدان جدیدالاحداث جانبازان شامل حفاری، جمع‎آوری آسفالت، خاکریزی، تسطیح و آماده‌سازی خاک، گلکاری و کاشت انواع درختان و درختچه‌های زینتی توسط نیرو‌های این سازمان انجام شده است.

بابایی با اشاره به نقش و اهمیت فضای سبز در زیبایی شهر و ایجاد آرامش بصری، تأکید کرد: فضای سبز جزء لاینفک برنامه‌ریزی‌های شهری به‌شمار می‌آید و درختان به‌عنوان ریه‌های تنفسی شهر قلمداد می‌شوند.

انتهای پیام/ د 

برق بام ملایر بهینه سازی شد

منبع: ایسنا

برچسب ها: مصرف برق ، بام ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار