«روایت هیئت» روی آنتن شبکه افق سیما

برنامه تلویزیونی «روایت هیئت» همزمان با ایام اربعین حسینی از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

نخستین برنامه تخصصی تلویزیون با موضوع کارکرد‌های هیئت روی آنتن می رودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «روایت هیئت» نخستین برنامه‌ای است که به صورت تخصصی در رابطه با کارکردها، رسالت‌ها و وظایف هیئت به بحث و بررسی می‌پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ربانی‌منش سردبیر «روایت هیئت» درباره این برنامه تلویزیونی می‌گوید: این برنامه در درجه نخست در راستای امر مقام معظم رهبری شکل گرفته و با سابقه و در ادامه سلسله نشست‌های هیئت پژوهی که در ۱۴ جلسه و در راستای امر مقام معظم رهبری در سال ۹۵ و در دیدار با مداحان مبنی بر اینکه در حوزه هیئت باید کار تخصصی و علمی صورت بگیرد، برنامه‌ریزی و آماده پخش شده است.

وی با بیان اینکه اگر ادبیات علمی در حوزه هیئت جریان‌ساز شود می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این راستا استفاده کنیم، تصریح کرد: هیئت یک ظرفیت عظیم است که از دل مردم برخواسته و متاسفانه این امر مهم فراموش شده در حالی که با توجه به گستره هیئت و مخاطبین آن می‌توان از این ظرفیت‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

ربانی‌منش گفت: در جامعه امروز به بحث عزاداری پرداخته شده درحالی که عزاداری تنها یکی از کارکرد‌های هیئت است و رسانه‌ها باید در راستای دیگر کارکرد‌های آن فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

سردبیر برنامه تلویزیونی روایت هیئت با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در حوزه تولید محتوای اندیشه هیئت از ظرفیت جامعه ایمانی مشعر استفاده کنند، یادآور شد: اگر این تولید محتوا برون سپاری شده و اعتماد میان رسانه و نهاد‌های خصوصی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند شکل بگیرد قطعاً می‌توانیم به دستاورد‌های ارزشمندی برسیم.

وی ادامه داد: موضوعات مختلفی از جمله ظرفیت‌ها و کارکرد‌های هیئت نظیر رسالت‌های هیئت در حوزه خانواده، نقش هیئت در پیشرفت اقتصادی کشور، ظرفیت‌های بین‌المللی هیئت و کارکرد‌های فراعزاداری هیئت در این برنامه با حضور کارشناسانی نظیر حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، دکتر سهیل اسعد، حاج حسین یکتا و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه مورد گفتمان قرار می‌گیرد.

گفتنی است این برنامه با تهیه کنندگی پیمان نوراسماعیلی در پنج قسمت هر روز ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه افق می‌رود. تکرار این برنامه هم ۳۰ دقیقه بامداد روز بعد پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار