رئیس اتحادیه املاک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

گرم‌تر شدن معاملات بازار مسکن در نیمه دوم سال/ رشد ۲۵ درصدی معاملات در مهر ۹۸

قلی خسروی گفت: همزمان با کاهش قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران، به نظر می‌رسد که بازار مسکن گرم‌تر از ماه‌های گذشته شود.

 

گرم‌تر شدن معاملات بازار مسکن در نیمه دوم سال/ رشد ۲۵ درصدی معاملات در مهر ماه امسالمصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در دو سال اخیر جهش قیمت مسکن رشد ۲۰۰ درصدی داشته است، گفت: نوسانات ایجاد شده در بازار‌های موازی بر بخش مسکن تأثیر بسیار زیادی گذاشته، اما خوشبختانه با کنترل و ایجاد ثبات در بخش‌های مختلف بازار مسکن به آرامش رسیده است.

او ادامه داد: در سه ماه گذشته به طور محسوسی قیمت‌ها در بخش مسکن کاهش یافته و این نشان دهنده  رکود معاملات در این بخش است.

قلی خسروی اظهار کرد: بسیاری از مالکان به دلیل رکود در این بخش قیمت‌های پیشنهادی خود را در مناطق مختلف تهران کاهش دادند و همین موضوع در آینده نزدیک زمینه ساز رونق و افزایش تعداد معاملات در بازار مسکن می‌شود.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه برخلاف انتظار معاملات مسکن در استان تهران طی دو هفته ابتدایی مهر ماه ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه ماه گذشته افزایش یافته است، گفت: به طور معمول در ابتدای نیمه دوم سال شاهد کاهش معاملات هستیم که موضوع هرساله تکرار می‌شود.


بیشتر بخوانید: طرح اقدام ملی مسکن برای اقشار توانمند نیست/ حکم تخریب واحد مسکونی سعادت‌آباد باید اجرا شود


او با بیان اینکه طبق آمار‌های ارائه شده تا ۱۵ اُم مهر ماه امسال ۱۶ هزار و ۴۰۰ قرارداد خرید و فروش ملک به امضا رسیده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۵۵ درصدی داشته است که البته تفاوت معناداری نسبت به ماه قبل ندارد.

قلی‌خسروی بیان کرد: در ۱۵ روز ابتدایی مهر ماه ۲۷ هزار و ۵۱۸ اجاره نامه در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هیچ تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه در استان تهران تغییر اندکی در معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل ایجاد شده است، افزود: در ۱۵ روز ابتدای مهر ماه ۲ هزار و ۲۷۴ قرارداد خرید و فروش در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به مدت مشابه ماه قبل حدود ۲۵ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد کاهش داشته است.

او یادآور شد: تعداد قرارداد‌های اجاره در استان تهران به ۷ هزار و ۵۱۲ معامله رسیده که نسبت به مهر ماه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

قلی‌خسروی بیان کرد:‌هر ساله همزمان با باز شدن مدارس تعداد جابجایی‌ها در نیمه دوم سال به ویژه مهر ماه کاهش می‌یابد، اما امسال برخلاف سال‌های گذشته تعداد معاملات در این بازه زمانی افزایش داشته است به طوری که در سال‌های گذشته قرارداد‌ها در مهر ماه نسبت به شهریور ماه ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: در مهر ماه سال قبل تعداد معاملات نسبت به شهریور ماه ۴۳ درصد کاهش داشته است، اما امسال تعداد معاملات نسبت به مدت مشابه تنها ۷ درصد کاهش داشته است.

او بیان کرد: تحرک فعلی طرف تقاضا می‌تواند ناشی از کاهش قیمت‌های پیشنهادی، ثبات نرخ ارزش، افزایش اطمینان به ثبات اقتصادی و رشد ساخت و ساز در بازار مسکن از سوی بخش خصوصی و دولت است.

قلی‌خسروی گفت: ساخت و ساز در استان تهران به حدود ۲ برابر معاملات رسیده و وزارت راه و شهرسازی با تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می‌تواند رونق و آرامش را به بازار مسکن بازگرداند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تأکید کرد: شهرداری تهران با احداث واحد‌های استیجاری با همکاری دستگاه‌های دولتی می‌تواند التهابات رشد قیمتی را در بازار مسکن کاهش دهد و بر رونق این بازار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار