پیش‌بینی برداشت ۱۶۴ تن انگور از تاکستان‌های خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از پیش‌بینی برداشت ۱۶۴ تن انگور از تاکستان‌های واقع در مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در سال زراعی جاری ۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی آبی و همچنین ۲۵ هکتار از اراضی دیم این شهرستان در مناطق نیمه‌گرمسیری بخش‌های خورش‌رستم و شاهرود به کشت انگور اختصاص داده شده است.

او افزود: با توجه به عملکرد چهار تنی محصول در هکتار پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳۲ تن انگور از اراضی آبی و با توجه به عملکرد هزار و ۳۰۰ کیلوگرمی انگور دیم در هکتار ۳۲ تن انواع انگور دیم از اراضی زیرکشت این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از افزایش راندمان انگور دیم در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: در حالی که عملکرد انگور دیم در سال گذشته در هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم بود، این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های مناسب بهار امسال به بیش از هزار و ۳۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

علیزاده با بیان اینکه تولید انواع انگور آبی و دیم در این شهرستان به روش سنتی و ارگانیک و بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی از سوی کشاورزان و باغداران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: انگور عسگری، سلطانی، کشمشی، رشه و سفید بی‌دانه از ارقام مرسوم این منطقه است.

خلخال دارای بیش از ۴۵ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی بوده که از این میزان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار به باغ‌های میوه اختصاص یافته و میوه‌هایی همچون انگور، انار، پسته، زیتون و انجیر از باغ‌های میوه مناطق گرمسیری حاشیه رودخانه قزل‌اوزن در بخش‌های خورش‌رستم وشاهرود تولید می‌شود.

این شهرستان در جنوب اردبیل از جمله مناطق دارای شرایط آب و هوایی متنوع برای محصولات باغی سردسیری و نیمه‌گرمسیری است که منطقه جنوبی این شهرستان از مناطق مستعد برای احداث باغ محصولات باغی مناطق نیمه‌گرمسیری از جمله انگور است.

انتهای پیام/ح

اختصاص بیش از 7 هزار هکتار به باغ های میوه در خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.