امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان پایان یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به پنج هزار و ۲۵۸ سیل‌زده ۱۲۶ شهرستان این استان بعد از ۲۲ روز کار شبانه‌روزی نیرو‌های هلال احمر پایان یافت.

امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان پایان یافتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس از بروز بارندگی شدید اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان که منجر به طغیان رودخانه‌های محلی شد نیرو‌های هلال احمر خدمات رسانی به مردم سیل‌زده را در دستور کار قرار دادند.

او ادامه داد: ۵۳۱ نیروی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در قالب ۱۳۰ تیم عملیاتی به خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده جنوب این استان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۵۰ نفر از مردم سیل‌زده روستا‌های این استان اسکان اضطراری داده شدند.

او توزیع ۱۹۴ دستگاه چادر، ۳۱۸ تخته موکت و ۲۷۳ کیلوگرم نایلون از جمله اقلامی بودند که در این مدت بین سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

راشکی اظهار داشت: با توجه به مساعد شدن وضعیت جوی و فروکش کردن طغیان رودخانه‌ها کار امدادرسانی به آسیب‌دیدگان پایان یافت.

او بیان کرد: هلال احمر با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش خود آمادگی کامل برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان احتمالی را در هر زمان و مکانی دارد.

 بارندگی‌های رگباری و شدید از سوم تا ۱۴ مهر مناطق مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت به طوریکه برای نخستین بار بعد از چندین سال بیشترین بارندگی مهر با ۱۲۵ میلی متر از توابع سرباز گزارش شد.

براثر بارندگی‌های این مدت علاوه بر بسته شدن برخی از مسیر‌های ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان، منازل شماری از مردم منطقه دچار آبگرفتی شد.

همچنین بر اثر این بارندگی‌ها و وقوع سیلاب سه نفر در جنوب سیستان و بلوچستان جان خودشان را از دست دادند.

انتهای پیام/ع

خدمات رسانی به مردم سیل‌زده پایان یافت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار