پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‎‌ گذاران گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و زیرساختی میراث فرهنگی این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۹ پروژه با حجم سرمایه گذاری افزون بر ۳ هزار و ۳۲۹ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی در دست اجرا است که اجرای این پروژه ها برای ۴ هزار و ۴۸۹ نفر اشتغال ایجاد کرده است و این میزان اشتغال زایی با به بهره برداری رسیدن آنها چند برابر خواهد شد.

او با تاکید بر نقش مهم و تعیین کننده پروژه های سرمایه گذاری در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری برای اشتغال زایی، اظهار داشت: سرمایه گذاری در این حوزه ها می تواند اشتغال پایدار با ارزش افزوده بالا را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و استان  به وجود آورد.

آبدار اضافه کرد: در ۶ ماهه اول امسال شاهد رشد چشم گیر حجم سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری استان بوده ایم به طوری که در این مدت ۳۰ فقره جذب سرمایه گذار در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت رسیده و ۳۰ مورد موافقت اصولی نیز صادر شده است.

او گفت: در همین مدت تعداد ۳۳ فقره مجوز فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل اپارتمان و ایجاد واحدهای بوم گردی در آذربایجان شرقی صادر شده است که هر کدام می تواند در زمینه اشتغالزایی سهم عمده ای داشته باشند.

آبدار مجموع پروژه های مرمتی میراث فرهنگی و زیرساختی گردشگری آذربایجان شرقی را ۸۰۷ مورد اعلام و اضافه کرد: اجرا و تکمیل این تعداد پروژه با همت و تلاش جهادی کارکنان و پیمانکاران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میسر شده و با قدرت ادامه دارد.

او گفت: طبق هماهنگی های انجام گرفته با مقام های ارشد استانی به صورت همزمان تعداد ۸۰۷ پروژه مرمتی، زیرساخت گردشگری و مطالعاتی در قالب ۱۶۷ پروژه اداره کل و ۱۶۱ پروژه مشارکتی اداره کل با سایر دستگاه های دولتی و نهادها اجرایی می شود.

آبدار ادامه داد: هم اکنون تعداد  ۳۷۰ پروژه های مشارکتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بخش خصوصی، ۲۹ پروژه مطالعاتی، پژوهشی و باستان شناسی و ۸۰ پروژه ثبت ملی آثار و حریم ها در راستای توسعه گردشگری استان با محوریت شهرستان ها با نظارت دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی در حال اجرا است.

او با تاکید بر اینکه به دنبال سیاست گذاری های موثر مجموعه های استانی در رویداد تبریز ۲۰۱۸، شاهد رشد مناسب توسعه گردشگری در منطقه هستیم، یادآوری کرد: برگزاری نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی در تبریز نیز بر مبنای تقویت حوزه تبلیغاتی برنامه ریزی شده است که می تواند منجر به تقویت زیرساخت هیا این حوزه شود.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو،  در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی است.

 

انتهای پیام/ش

۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‎‌ گذاران گردشگری آذربایجان‌شرقی پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.