فروش ارز دیجیتال غیرقانونی توسط تلگرام

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، با غیرقانونی خواندن فروش ارز دیجیتال تلگرام، این کار را ممنوع کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر تلگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که به دنبال ساخت شبکه بلاک‌چین و ارزدیجیتال خود با نام "گرام" است و این پروژه را در سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی راه‌اندازی می‌کند. البته از همان ابتدا نیز مشخص بود که تلگرام به این زودی نمی‌تواند سیستم ارز دیجیتال خود را آماده و عرضه کند و این برنامه به تعویق خواهد افتاد. اما در هر صورت طی سال‌های اخیر مدیران تلگرام به صورت مداوم در مورد بلاک‌چین و ارز دیجیتال این شرکت صحبت کردند و حال قرار است در پایان ماه جاری میلادی، این شبکه راه‌اندازی شود.

اما به گفته رویترز، تلگرام قبل از راه‌اندازی رسمی ارز دیجیتال خود، فروش آن را آغاز کرده و تا حالا نزدیک به ۳ میلیارد ارز دیجیتال گرام را به فروش رسانده است. از این مقدار نزدیک به یک میلیارد ارز دیجیتال توسط آمریکایی‌ها خریداری شده و این در حالی است که این ارز دیجیتال ماهیت رسمی ندارد و به نوعی، غیرقانونی به فروش می‌رود. خریداران ارز گرام سندی مبنی بر خرید این ارز دریافت نکرده‌اند و به صورت قانونی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. تمام خریداران در حالی که هزینه دریافت ارز گرام را پرداخت کرده‌اند، تا آغاز کار این شبکه و رسمی شدن خریدشان نمی‌توانند خرید و فروشی داشته باشند.

فروش ارز دیجیتال غیرقانونی توسط تلگرام

بر همین اساس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، خرید و فروش این ارز دیجیتال را ممنوع کرده و به تاثیرات مخرب خرید ارز بدون پشتوانه اشاره می‌کند. استفان آواکیان، مدیر بخش اجرایی این کمیسیون امروز اعلام کرد:"اقدام اضطراری امروز ما به هدف جلوگیری از فراگیر شدن این ارز دیجیتال در بازار تجاری آمریکا است، آن هم در حالی که این ارز دیجیتال به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسد. "


بیشتر بخوانید: واتس اپ و تلگرام در مقابل هک آسیب‌پذیر هستند +جزئیات


طبق قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تمامی شرکت‌های ارائه دهنده ارز دیجیتال باید به صورت رسمی و با اسناد ثبت شده ارز دیجیتال خود را به فروش برسانند. در غیر این صورت این ارز غیر قانونی بوده و هیچ شخصی نمی‌تواند از آن استفاده تجاری کند. با این وجود ارز دیجیتال گرام در حال حاضر به صورت غیرقانونی در حال فروش است، البته آمریکا فروش این گرام را در کشور خود ممنوع کرده و این اتفاق ممکن است در فروش این ارز دیجیتال غیرقانونی در کشور‌های دیگر نیز تاثیر بگذارد.

فروش ارز دیجیتال غیرقانونی توسط تلگرام

انتهای پیام/

ممنوعیت فروش ارز دیجیتال تلگرام

برچسب ها: فناوری ، تلگرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار