استاندار ایلام خبر داد؛

موج بازگشت زائران اربعین به داخل خاک کشور

استاندار ایلام از آغاز موج بازگشت زائران از مرز بین المللی مهران خبر داد.

موج بازگشت زائران اربعین به داخل خاک کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: در کنار حجم زیاد خروج زائران از مرز مهران، موج بازگشت زائران اربعین به داخل خاک کشور نیز از طریق این مرز در حال شکل گیری است.

او افزود: بیش از ۶۶ هزار نفر طی ۲۱ ساعت گذشته از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۲ برابری نشان می‌دهد.

سلیمانی دشتکی  تصریح کرد: به طور قطع آمار بازگشت زائران در روز‌های آینده سیر صعودی خواهد داشت و تراکم زائران در مرحله بازگشت به مراتب سنگین‌تر از مرحله خروج آن‌ها از مرز خواهد بود چرا که با توجه به تجارب گذشته در مرحله بازگشت به علت ورود زائران در یک بازه زمانی کوتاه، تراکم جمعیت نسبت به مرحله رفت بیشتر است.

استاندار ایلام تاکید کرد: تجربه سال‌های قبل نشان داده است که در مرحله بازگشت تعداد زیادی از زائران که از دیگر مرز‌ها به کشور عراق سفر کرده اند در مرحله بازگشت، مرز مهران را برای ورود به کشور با توجه به نزدیکی مسیر انتخاب می‌کنند بنابرین همه دستگاه‌ها و مسئولان دست اندرکار اربعین باید برای عملیات سنگین موج برگشت زائران در آمادگی کامل باشند.


بیشتر بخوانید:تردد ۲۷۰ هزار زائر در مرز مهران تا این لحظه


سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در ۲۱ ساعت گذشته ۳۰۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده اند، یادآور شد: روند خروج زائران از مرز مهران به سمت عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر شده است.

بیش از یک میلیون نفر زائر اربعین از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد کردند

استاندار ایلام گفت:شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودرو‌های شخصی، کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و خودرو‌های حامل زائران عتبات عالیات است.

انتهای پیام/با

 

برچسب ها: اربعین 98 ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.