زنان جوان طعمه مسافرنمای سارق شدند

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی از دستگیری مرد جوانی خبر داد که در پوشش مسافر کش و جلب اعتماد خانم‌های جوان اقدام به سرقت اموال آن‌ها می‌کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه قاسم دست خال گفت: در هجدهم تیرماه امسال خانم جوانی به کلانتری ۱۶۴ قائم مراجعه و اظهار کرد: در خرداد ماه سال جاری در خیابان رسالت خودروی سواری پژو ۲۰۶ خاکستری رنگی را به صورت دربست کرایه کردم. راننده که مرد جوانی بود در بین راه شماره تلفنش را به من داد و اعلام کرد حاضر است هر موقع نیاز با خودروی دربستی داشتم با کرایه کمتر از معمول، من را به مقصد برساند.

در پنجم تیرماه به شماره تلفن راننده تماس گرفتم و درخواست کردم تا برای خرید من را به فروشگاه برساند. پس از رسیدن به مقصد وی نیز از خودرو پیاده شد و همراه من شد و پس از خرید من را به منزلم رساند و حتی وسایلم را کمک کرد تا به داخل منزل ببرم.

پس از گذشت مدتی پیامی دریافت کردم که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از عابربانکم برداشت شده بود، در حالی که چنین مبلغی را خرید نکرده بود، کارتم را جستجو کردم و متوجه شدم که کارتم در داخل کیفم نیست.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شکوائیه طرح شده برای شناسایی و دستگیری متهم در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: اکیپی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی به محل‌های تردد و توقف خودروی مذکور مراجعه و در تحقیقات میدانی پلاک انتظامی خودرو را شناسایی کردند.

وی گفت: در تحقیقات پلیسی مالک خودرو شناسایی و اظهار داشت: خودرواش به مدت یک ماه در اختیار یکی از دوستانش قرار داشته و وی با آن مسافرکشی کرده است.

دست خال عنوان کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی متهم اصلی پرونده شناسایی و با دستور قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر و به جرم ارتکابی مبنی بر سرقت کارت عابر بانک مال باخته اعتراف کرد.


بیشتر بخوانید: انهدام باند سرقت ۹ نفره منازل در تهران/ متهمان به ۴۰ فقره سرقت اعتراف کردند


رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه پرونده‌های مشابه دیگری نیز در این پایگاه علیه متهم پرونده کشف شد، افزود: پس از تحقیقات تکمیلی متهم با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران با قرار تأمین کیفری کفالت آزاد شد.

سرهنگ دستخال در پایان به شهروندان به خصوص خانم‌های جوان، توصیه کرد: در ارتباط با افراد غریبه محتاط بوده و به سادگی به اشخاصی که در یک فرآیند ارتباط کاری آشنا می‌شوند، اعتماد نکنند. ممکن است که افراد سو استفاده گر و خلافکار زیادی در اطراف شما باشند. اما با حفظ چارچوب‌ها و مرزبندی بین خود و دیگران و خودداری از صمیمیت شتاب زده می‌توان از وقوع حوادثی از این دست جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنائی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار