راه‌اندازی پلیس اطفال در کرمانشاه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت : در صورت راه‌اندازی پلیس اطفال، کودکانی که مرتکب جرم شده و یا آسیب دیده‌اند بدون هراس با پلیس روبه رو می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،زهره رستمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت : طرح پلیس اطفال در قالب تفاهم نامه‌ای پس از رایزنی با نیروی انتظامی اجرایی میشود که در این طرح ماموران در قالب مددکاران اجتماعی با کودکان آسیب دیده مواجه میشوند.

او گفت : در این راستا تفاهم نامه‌ای بین دادگستری و نیروی انتظامی منعقد شده و در نیروی انتظامی استان‌ها این پلیس تخصصی اطفال ایجاد خواهد شد.

او با بیان اینکه پیگیر راهاندازی خانه و کلینیک حقوق کودک نیز هستیم، افزود: در این مرکز مسائل و مشکلات حقوقی کودک با حضور قضات، حقوقدانان و کارشناسان بررسی میشود و سپس راهکار‌هایی برای آن در نظر گرفته میشود.

رستمی از کودکان کار و بازمانده از تحصیل به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌ها در حوزه کودک یاد کرد و گفت: در این زمینه به حمایت سازمان‌های مردم نهاد نیاز داریم، اکنون در مراحل مقدماتی هستیم که اگر شهرداری برای این امر یاری رسان شود مکانی برای خانه و کلینیک کودک ایجاد میشود.

او با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در کرمانشاه، افزود: در این کنفرانس مشکلات مربوط به کودکان مطرح و راهکار‌هایی برای پیگیری ارائه شد.

 

 

انتهای پیام/د

طرح پلیس اطفال راه اندازی می شود

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار