سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق:

دولت و ملت عراق از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند

مسجدی گفت: دولت و ملت عراق علاقه‌مند به خدمت گذاری به زائر امام حسین (ع) هستند و به همین دلیل از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

دولت و ملت عراق از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در برنامه رادیو اربعین گفت: زواری که به کربلا می‌آیند باید با این آمادگی روحی و ذهنی و درک شرایط واقعی که در اینجا وجود دارد، برنامه خود و سفرشان را تدارک ببینند و تنظیم کنند.

او افزود: بنده شهادت می‌دهم که دولت عراق هرکاری که از دستشان بر می‌آید، انجام می‌دهند، چون دولت و ملت عراق  علاقه‌مند به خدمت گذاری به زائر امام حسین (ع) هستند به همین دلیل از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان کرد: امکاناتی که در مرز به خصوص در طرف عراق در مواکب است، دارای ظرفیت محدود و مشخصی است و زمانی که جمعیت ۱۰ تا ۲۰ برابر می‌شود، طبیعی است که ممکن است با کمبود آب و غذا مواجه شود و یا برای حمل و نقل با کمبود وسیله نقلیه مواجه شود.

مسجدی گفت: برای یک حرکت عظیم میلیونی و همایش و هنگامه بزرگ اربعین، مردم ایران که بسیار با بصیرت هستند باید با آمادگی روحی و روانی و ذهنی بیایند و فکر نکنند همه چیز مهیا است و مشکل حمل و نقل و تغذیه ندارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: زوار در کوله پشتی‌ها و کیف‌های دستی خود حتما مواد خشک غذایی همراه داشته باشند، تنقلات و خشکبار و بطری آب نیز همراه خود داشته باشند تا در صورت نیاز و ضرورت از آن‌ها تناول کنند.

او خاطرنشان کرد: حجم زوار ما در مرز‌های شلمچه، چذابه و مهران و همچنین خسروی بسیار بالا بوده است. در مرز خسروی به دلیل اینکه مرز در بعد از ظهر‌ها تعطیل می‌شود، مسئولان فرصت پیدا می‌کنند تا زائرانی که باقی مانده اند را از مرز تخلیه کنند و به داخل عراق برسانند و بعد از این تعطیلی فرصت می‌کنند تا آمادگی‌های لازم را برای روز به بعد ایجاد کنند، اما در مرز مهران و شلمچه که شبانه روزی است طبیعی است که این فرصت برای دست اندرکاران ایجاد نمی‌شود و ممکن است حجم زوار بیشتر باشد و مشکلاتشان بیشتر باشد.

مسجدی اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنم بعد از زیارت سعی کنند زودتر برگردند. تا این سفر برای خودشان با حلاوت باشد و مشکل نداشته باشند.


بیشتر بخوانید: مرز مهران بیشترین سهم از عبور زائر ایرانی را دارد


سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از هموطنان ما جان خودشان را از دست دادند که یا در تصادف بوده یا سکته قلبی کردند، دوستان ما بسیج شدند و آن‌ها را به بیمارستان‌ها منتقل کردند و به افرادی که در تصادفات دچار مجروحیت شدند، رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار