معاون راه و شهرسازی اردبیل:

۵۱ کیلومتر بزرگراه در سفر رئیس جمهور به اردبیل افتتاح می‌شود

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۵۱ کیلومتر بزرگراه در محور‌های اردبیل به مشگین‌شهر، اردبیل به سرچم و رضی به امیرکندی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علی یوسف‌زاده، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: همه تلاش ما در کنار پیمانکاران این پروژه ها بر این است که در فصل کاری امسال عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی این مسیر‌ها را به اتمام رسانده و در سفر پیش روی رئیس جمهور ۵۱ کیلومتر بزرگراه را در استان اردبیل آماده افتتاح کنیم.

او طول راه‌های روستایی آسفالت شده استان را بیش از ۲ هزار و ۷۳۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۶۰۵ کیلومتر از راه‌های روستایی اردبیل شوسه و ۹۳۳ کیلومتر نیز خاکی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به توسعه بزرگراه‌ها و تکمیل پروژه‌های در حال اجرا اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا با تامین اعتبار مناسب در سالجاری بخش عظیمی از پروژه‌ها را با روند مطلوب و مناسب اجرایی کنیم و همچنان اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل توسعه بزرگراه‌ها و رسیدن به میانگین کشوری است.

یوسف زاده در مورد منابع اعتباری در نظر گرفته شده در حوزه راه‌ها برای استان اردبیل بیان کرد: امسال بودجه مصوب ما ۲۱۸ میلیارد تومان است که البته این اعتبارات در برخی از پروژه‌ها با استان‌های همسایه مشترک می‌باشد و سعی‌مان بر این است تا جذب حداکثری این منابع پروژه های در حال اجرا را تسریع و پروژه های جدیدی نیز تعریف نماییم.

او به تخصیص اولیه این منابع به شکل اوراق در مهرماه اشاره کرد و گفت: با تخصیص اولیه و جذب منابع، پروژه‌ها قوت و قدرت بیشتری پیدا می‌کند.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد ساختمان‌های دولتی اظهار کرد: به غیر از بیمارستان نجف‌زاده مابقی پروژه‌های حوزه ساختمانی ما از ردیف ملی برخوردار نیستند و لازم است از محل اعتبارات استانی نسبت به اجرای آن‌ها اقدام کنیم.

یوسف‌زاده در مورد ورزشگاه علی دایی و تکمیل آن نیز افزود: با انتخاب مشاور از سوی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور امیدواریم شاهد اجرای سالن‌های جدیدی در این مجموعه باشیم تا زمینه توسعه ورزش در استان بیش از پیش فراهم گردد.

او بیمارستان نجف‌زاده را نیز یادآور شد و بیان کرد: با افزایش تعداد تخت‌های این بیمارستان به بیش از ۵۰۰ تخت، مشاور پروژه در حال تهیه نقشه های اجرایی است که با تکمیل آن و انتخاب پیمانکار جدید، عملیات اجرایی آن نیز تسریع خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

بیش از 2 هزار کیلومتر راه روستایی در اردبیل آسفالت شده است

برچسب ها: بزرگراه ، راهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.