رئیس پلیس راه استان ایلام:

رانندگان به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت نمایند

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: رانندگان هرگز در حالت خستگی رانندگی نکنند و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت نمایند.

رانندگان به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت نمایندسرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبر نگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:رانندگی وظیفه‌ای بسیار مهم ،حساس و ظریف است که نیاز به هوشیاری کامل و کافی را دارد لذا بایستی با سلامت جسمی و روانی در این خصوص اقدام کرد.

همتی زاده افزود: رانندگی در مسافرت‌های طولانی خصوصاً در این ایام که ترافیک در جاده‌ها بسیار سنگین است، تأثیر سوء بر آرامش راننده می‌گذارد و خستگی را برای راننده بوجود می‌آورد و از عوامل تاثیر گذار در وقوع تصادفات جاده‌ای نیز محسوب شده به نحوی که تعداد زیادی از تصادفات این ایام به علت اختلالات خواب و خستگی مفرط می‌باشد.

او اظهار کرد: در طول مسیر حرکت و بویژه در استان ایلام محل‌هایی برای اسکان و استراحت زائران از جمله در مساجد و تکایا پیش بینی شده است، و رانندگان هرگز در حالت خستگی رانندگی نکنند و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت نمایند.

همتی زاده ادامه داد: طی چند روز گذشته تصادف منجر به فوت به جهت خستگی و خواب آلودگی در مسیر ایلام-مهران داشته ایم.

  رئیس پلیس راه استان ایلام  در پایان تاکید کرد: تاثیرات خواب آلودگی بر رانندگی، کاهش تمرکز، کاهش دید، کاهش سرعت واکنش، سستی در اندام‌ها و خارج شدن کنترل وسیله نقلیه و واژگونی و خروج از جاده و وقوع تصادف می‌شود.

 

انتهای پیام/با

رانندگی با خستگی و خواب آلودگی ممنوع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.