نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

کانون پرورش فکری باید محلی برای پرورش نیکی در کودکان باشد

آیت الله شاهچراغی گفت: کودکان سرمایه‌های اجتماعی آینده‌ساز کشور هستند که می‌بایست زمینه نیکی را در آن‌ها فراهم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک ضمن بیان اینکه کودکان همانند زمین پاکی هستند که هر بذری در آن بیفشانیم رشد کرده و به کمال می‌رسند،گفت: کودکان سرمایه‌های اجتماعی آینده‌ساز کشور هستند که می‌بایست زمینه نیکی را در آن‌ها فراهم کرد.

او ضمن بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان می‌تواند محل مناسبی برای پرورش نیکی‌ها در این بخش از جامعه باشد، افزود: نقش نهاد‌ها و سازمان‌ها در تربیت درست و اصولی این نسل بسیار حائز اهمیت است لذا می‌بایست برنامه‌ریزی مناسب برای زمینه‌سازی رشد و تعالی آن‌ها صورت گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه در دین مبین اسلام نیز برای شخصیت دادن به کودکان و لزوم تربیت صحیح فرزندان بسیار تأکید شده است، ابراز داشت: کودکان همانند لوح سفیدی هستند که هر آنچه بر روی آن نوشته شود را به یادگار در ذهن خود خواهند داشت لذا می‌بایست برای این امانت خدا روی زمین زمینه مشارکت فعالانه را در کار خیر فراهم کرد.

اعزام کاروان فرهنگی اربعین به مرز مهران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان سمنان بابیان اینکه طی هفته ملی کودک ۱۱۰ برنامه مختلف در استان اجرایی شد، ابراز داشت: تلاش شد تا این برنامه‌ها ضمن ایجاد نشاط و شادی در بین کودکان مفاهیم تربیتی، دینی و اجتماعی فرهنگی را نیز در دل خود برای کودکان نهادینه کند.

نبی‌الله خدابخشی ضمن بیان اینکه توانند شدن کودکان نیازمند احیای فضیلت‌های نیکی نظیر مهربانی، احترام، بردباری و ... است، تصریح کرد: برای رسیدن به این منظر فضیلتی بالاتر از عاشورا و در دامنه‌ی آن هشت‌ساله دفاع مقدس نیست که مصادف شدن ایام اربعین با هفته ملی کودک و جشنواره قصه‌گویی این فضا را دوچندان معنوی کرده است.

او از اعزام کاروان امداد فرهنگی پیک امید کانون پرورش فکری استان سمنان به مرز مهران با همکاری ستاد مرکزی اربعین و استان‌های تهران و قم خبر داد و اظهار داشت: این کاروان در موکب بچه‌های اربعین برای کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اسلامی اجرا می‌کنند.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: اربعین ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.