وزارت گردشگری روی برخی از واحد‌های صنفی دست گذاشت

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت : وزارت گردشگری روی برخی از واحد‌های صنفی دست گذاشته و این امر نظارت بر اصناف را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجتبی صفایی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت : این وزارتخانه تصمیم دارد برخی از رسته‌های صنوف مرتبط با گردشگری همچون رستوران‌ها را وارد حوزه اختیارات خود کند.

او گفت : این تصمیم باعث تداخل کاری در حوزه گردشگری و اصناف خواهد شد و خصوصا نظارت بر واحد‌های صنفی را دچار اختلال می‌کند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه خواستار تعیین مصادیق گردشگری و واحد‌های مرتبط با آن شد تا جلوی چنین مشکلاتی گرفته شود.

صفاییاز عدم تخصیص اعتبارات لازم برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک از جمله واحد‌های صنفی هم گلایه کرد و گفت: بیشتر تسهیلات در اختیار صنایع بزرگ کشور قرار می‌گیرد و واحد‌های کوچک خصوصا واحد‌های صنفی از آن بی‌بهره هستند.

او اشاره‌ای هم به مشکل حقوق بازرسین اتاق اصناف داشت که هنوز محلی برای تامین اعتبار آن وجود ندارد.

 محمدرضا کارگر عضو هیات رئیسه خانه معدن استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات حوزه معادن استان، افزود: تا چندی قبل حدود ۵۷ درصد معادن استان راکد بود که طی چند وقت اخیر ۲۱ درصد معادن استان دوباره احیا شده است.

او یکی از مهمترین دلایل رکود معادن را کمبود ماشین آلات و یا فرسوده بودن آن‌ها دانست و گفت: برای رفع این مشکل نیازمند تسهیلات ارزان قیمت برای معادن هستیم.

کارگر بالا بودن حقوق دولتی را از دیگر مشکلات معادن کرمانشاه اعلام کرد و گفت: مقرر شد حقوق دولتی برای معادن کرمانشاه ۲۰ درصد کاهش یابد، اما این مصوبه هنوز محقق نشده است.

عضو هیات رئیسه خانه معدن استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به مطالعاتی که در پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه انجام شده، گفت: بخشی که این مطالعات را انجام داده ۱۰ درصد از پهنه‌های معدنی را به انتخاب خود به عنوان دستمزد برداشته که این کار در نظر ما یک رانت است و باید به آن رسیدگی شود.

 عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم تولیدکنندگان دلسرد شوند.

او افزود: چطور وقتی تولیدکننده بدهی به دولت، بانک و در مجموع حاکمیت دارد جریمه و دیرکرد برایش در نظر گرفته می‌شود، اما در پرداخت مطالبات حاکمیت به بخش تولید این همه تعلل می‌شود.

مصری اشاره‌ای هم به موضوع وزارت گردشگری و واحد‌های صنفی داشت و گفت: اگر این وزارتخانه هم می‌خواهد برای خود امپراطوری راه بیندازد باید به فکر کار‌های جدید باشد، نه اینکه روی واحد‌های صنفی دست بگذارد .

 

 

انتهای پیام/د

ورود برخی از رسته‌های صنوف به گردشگری

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار