پوتین اتهامات درباره نقش ایران در حمله به آرامکو را رد کرد

رئیس جمهور روسیه در سخنانی نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با چند رسانه عربی با رد کردن نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان گفت: عادلانه نیست درباره اقدامی که ایران در آن نقشی نداشته است، این کشور را متهم کنیم، زیرا ظلم ممکن است باعث رفتار‌های متفاوتی شود.

پوتین افزود: می‌دانم که هیچ یک از دو کشور عربستان و امارات خواهان درگیری با ایران نیستند. روابط دوستانه خوبی با ایرانی‌ها و عرب‌ها داریم و برای گسترش آن به منظور حل مسائل منطقه آماده هستیم.

پوتین افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافقنامه هسته‌ای را تایید می‌کند و متهم کردن تهران در این باره نتیجه‌ای ندارد.

او خاطرنشان کرد: می‌توان پرونده برنامه موشکی ایران را بررسی کرد، اما نباید آن را در توافقنامه هسته‌ای ادغام کرد. چرا ایران باید به توافقنامه هسته‌ای پایبند باشد، در حالی که دیگران به آن پایبند نیستند؟

پوتین در بخش دیگری از مصاحبه خود افزود: اوضاع سیاسی داخلی در آمریکا به ترامپ اجازه نمی‌دهد روابط با روسیه را عادی کند.

او همچنین اعلام کرد روسیه به رقابت تسلیحاتی کشیده نخواهد شد.

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر راه حل دو کشور برای حل و فصل مناقشه اسرائیل - فلسطین، اعلام کرد طرح آمریکا که به عنوان معامله قرن شناخته می‌شود، نامشخص است.

پوتین همچنین گفت این کشور در حال ساخت یک سامانه موشکی جدید است که توانایی فائق آمدن بر هرگونه دفاع موشکی را دارد.

رئیس جمهور روسیه که با شبکه تلویزیونی العربیه، اسکای نیوزیلند و راشاتودی عربی گفت‌گو می کرد، افزود: روسیه سامانه‌های موشکی خواهد ساخت که قابلیت غلبه بر هر نوع دفاع موشکی را دارند.

به گفته پوتین هیچ کشوری در جهان در حال حاضر چنین تسلیحاتی در اختیار ندارد.

ولادیمیر پوتین تصریح کرد روسیه بر چنین سیستم‌هایی کار می‌کند و مسلما آن‌ها را خواهد ساخت.

او افزود: روسیه سامانه‌های دفاع ضدموشکی را تا اندازه زیادی بهبود بخشیده و تسلیحاتی طراحی کرده که هیچکس در جهان ندارد.

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوالی درباره ناتو اعلام کرد به رغم اظهارنظر‌های مقامات ناتو مبنی بر این که این سازمان اهداف آشتی جویانه دنبال می‌کند، روسیه همچنان نگران اهداف و برنامه‌های آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
آرش
۱۸:۱۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
ما به هیچ کس اجازه بررسی پرونده موشکی را نخواهیم داد.

قدرت های بزرگ در حال ارتقا سامانه های موشکی خود هستند ، همان طور که خودتان گفتید شما هم بر روی سامانه های موشکی جدید با قابلیت های بیشتر کار می کنید حال چرا ایران باید در مورد موضوع موشکی اش مذاکره کند؟
آخرین اخبار