امام جمعه یزد خواستار توقف واردات کالا‌های بی کیفیت شد

امام جمعه یزد گفت: چرا باید کشور ما تبدیل به بازاری برای فروش محصولات بی‌کیفیت کشور‌های دیگر شود؟

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار توقف واردات کالا‌های بی کیفیت و مضر برای سلامتی شد و گفت: چرا باید کشور ما تبدیل به بازاری برای فروش محصولات بی‌کیفیت کشور‌های دیگر شود؟

او با انتقاد از کم فروشی برخی افراد ، افزود:  برخی افراد برای منفعت بیشتر خود، اقدام به کم فروشی و کاهش وزن محصولات خود می‌کنند.

اامام جمعه یزد ادامه داد: این منفعت طلبی را عامل اصلی  نبود توجه به استاندارد دانست و افزود: این چنین اقداماتی نوعی خیانت و اخلاق بد در جامعه به حساب می‌آید.

آیت الله ناصری یزدی سود محور بودن برخی فعالیت‌های اقتصادی را عامل دیگر افزایش فروش کالا‌های غیر استاندارد دانست و ادامه داد: تعدادی دیگر از افراد در واحد‌های صنعتی و بحث واردات هستند که در تولید یا واردات خود به هیچ عنوان فکر نمی‌کنند چه محصولی به درد جامعه می‌خورد بلکه تنها به دنبال این هستند که چه محصولی برای آن‌ها سود بیشتری دارد و طبیعتا محصولات بی‌کیفیتی که بتواند فروش بیشتری داشته باشد را انتخاب  و وارد بازار می کنند.

او بر ضرورت استقبال و خودکفایی کشور به محصولات اساسی به ویژه در حوزه موادغذایی تاکید کرد و ادامه داد: دشمن به دنبال جلوگیری از خودکفایی ایران در این مواد است و عده‌ای هم سعی می‌کنند برای سود بیشتر مواد نامرغوب را خریداری و به کشور وارد کنند.

رفع نیاز‌های کشور در اولویت فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی باشد

امام جمعه یزد بر فرهنگ‌سازی در بین فعالان اقتصادی تاکید کرد و افزود: این فرهنگ که رفع نیاز‌های کشور در اولویت فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی قرار گیرد باید به صورت جدی در تمام فعالیت‌ها ترویج پیدا کند.

آیت الله ناصری یزدی افزود: در کنار این موضوع باید به شدت بر افزایش کیفیت کالا‌های داخلی تمرکز کنیم و استاندارد محصولات تولیدی خود را افزایش دهیم به ویژه محصولات صادراتی باید با کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند.

امام جمعه یزد از کیفیت پایین برخی خودرو‌های داخلی به شدت انتقاد کرد و افزود: امروز حتی کشور‌هایی که از لحاظ پیشرفت و وضعیت اقتصادی از ایران پایین‌تر هستند هم حاضر نیستند برخی خودرو‌های تولید ایران را خریداری کنند.

او ادامه داد: رفع این موضوع با تعریف استاندارد کیفی و نظارت جدی برای عمل به این استاندارد‌ها امکان‌پذیر است و به ویژه در ارتباط با واردات قطعات یدکی حتما باید این نظارت‌ها به شدت اعمال شود.

امام جمعه یزد گفت: عرصه بعدی که در ارتباط با استاندارد و کیفیت مطلوب باید به شدت مورد توجه باشند را مواد غذایی دانست و افزود: امروز سبک زندگی مردم با تغییر مواجه شده و در ارتباط با غذا به سمت غذا‌های فست فود و آماده رفته‌اند که بسیاری از آن‌ها اصلا کیفیت لازم را ندارند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اشتغال ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار