با رأی نمایندگان؛

مدارس به دولتی و غیردولتی منحصر می‌شود

نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش را ملزم کردند که تا پایان سال تحصیلی جاری تمامی واحدهای آموزشی تحت مدیریت خود را منحصرا به صورت دولتی و غیردولتی اداره کند.

مدارس به دولتی و غیردولتی منحصر می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز پارلمان و در جریان بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با ماده ۵ این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده ۵: تبصره ماده ۵ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۵/۰۲/۱۳۸۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی لغو می‌شود و ماده واحده قانون الحاق ۴ تبصره به ماده ۱۸ قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مصوب ۲۱/۰۲/۱۳۷۹ احیا می‌شود و در بند ۳ ماده ۱۳ قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مصوب ۲۶/۱۰/۷۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی عبارت ۳ درصد جایگزین عبارت تا ۵ درصد شد.

همچنین نمایندگان در جلسه امروز با پیشنهاد الحاقی قاسم احمدی لاشکی موافقت کردند که بر اساس پیشنهاد مذکور دولت (وزارت آموزش و پرورش) مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۹۸ و ۹۹ کلیه واحد‌های آموزشی تحت مدیریت را منحصرا به صورت دولتی و غیردولتی اداره کنند به گونه‌ای بجز مدارس استثنایی دولتی تنوع در کشور نباشد و ملاک ثبت‌نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل سکونت تا مدرسه باشد.

تبصره _ تأسیس هرنوع مدارس خاص صرفا با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است، آئین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر به مدت ۳ ماه با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به تصویب هیئت دولت می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار