اتمام تعمیر و بازسازی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن سیلزده مددجویان کمیته امداد لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: عملیات تعمیر ۲ هزار و ۵۳۸ واحد مسکن سیلزده مددجویان این استان به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بیان کرد: پس از وقوع سیلاب سالجاری در این استان اسکان موقت و پرداخت اجاره بها، ودیعه مسکن و شروع بازسازی در ۲ محور تعمیرات و احداث مسکن برای مددجویان در دستور کار قرار گرفت.

فارسانی اظهار داشت: تاکنون عملیات بازسازی و احداث ۲ هزار و ۱۰۰ واحد تخریبی به همت خیران و گرو ههای جهادی آغاز شده و در زمینه تعمیرات نیز ۲هزار و ۵۳۸ واحد آسیب دیده تکمیل شده است.

او با بیان اینکه مددجویان سیل‌زده استان تا کنون پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن دریافت کرده‎اند، ادامه داد: بر اثر سیل امسال، ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد دچار آسیب شد که از این تعداد ۲هزار و ۸۰۰ واحد تخریبی و سه هزار و ۵۰۰ واحد نیازمند تعمیر است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه پنج هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در لرستان نیاز به کمک هزینه اجاره و ودیعه مسکن داشتند، تصریح کرد: به یکهزار و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش ودیعه مسکن پرداخت شده و ۸۲۰ میلیون تومان نیز برای کمک هزینه اجاره مسکن در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار گرفت.

فارسانی با تاکید بر تسریع عملیات تعمیر و ساخت واحدهای آسیب دیده ادامه داد: عملیات ترمیم با پرداخت تسهیلات به یک هزار مددجوی آسیب دیده آغاز شده و ۷۰۰ مورد تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت نیز به مددجویان پرداخت شده است.

او به روند ساخت واحدهای تخریبی مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: تا کنون ۲ هزار پرونده تکمیل و یکهزارو ۵۰ پرونده نیز برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با تاکید بر اینکه عملیات ساخت منازل مسکونی تخریب شده مددجویان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، یادآور شد: یک هزارو ۱۰۰ پروانه ساخت صادر، آواربرداری ۵۷۷ واحد آغاز و ۳۷۷ واحد اسکلت بندی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن سیلزده مددجویان کمیته امداد لرستان تعمیر شد



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.