فعالیت بیش از ۷۰ واحد صنعتی فرآوری کنجد در یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ واحد صنعتی در زمینه فرآوری محصول کنجد در استان فعالیت دارد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رضا علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در اولین نشست میز محصولات کنجدی، با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰ واحد صنعتی محصولات کنجدی در استان یزد، گفت: بیش از ۳۱۲ واحد صنفی در زمینه محصولات کنجدی در استان فعال هستند و تاکنون جواز تاسیس ۱۹۰ واحد فرآوری محصول کنجد نیز صادر شده که ۳۰ مورد آن با ۲۰ درصد پیشرفت، در آینده‌ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.

او افزود: وظایف و اهداف میز‌ها بررسی مشکلات کالای مورد نظر، ارائه راهکار و پیگیری مشکلات آن است و تا کنون ریاست میز‌های کاشی و سرامیک، خیار گلخانه‌ای و محصولات کنجدی به استان یزد واگذار شده است.

علمدار  تامین نقدینگی واحد‌های کنجدی را از مشکلات این صنعت دانست وادامه داد: واحد‌های کنجدی می‌توانند با ثبت نام در سامانه بهین یاب و تصویب آن در کار گروه رفع موانع تولید از تسهیلات رونق تولید برای سرمایه در گردش خود استفاده کنند.

رفع مشکل ارزش افزوده، تحقیق و توسعه، راه اندازی مرکز تحقیقات صنایع کنجدی و شیرینی جات سنتی و احداث و تجهیز مرکز نوآوری از جمله مباحث مطرح شده در اولین نشست میز محصولات کنجدی در استان یزد بود.

یزد هم اکنون در زمینه تولید رو غن کنجد به لحاظ کیفیت و کمیت، رتبه نخست را در کشور دارا است و تجربه و تخصص در فرآوری محصول کنجد، استان یزد را به قطب صنعتی تولید محصولات کنجدی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ی

بیش از ۷۰ واحد صنعتی در زمینه فرآوری محصول کنجد در استان فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار