وجود ۵۲۰۰ نابینا در استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۵۲۰۰ نابینا در استان خبر داد و گفت : از این تعداد یک هزار و ۶۹۰ نفر زن و ۳ هزار و ۵۱۰ نفر مرد هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از وجود ۵۲۰۰ نابینا در استان کرمانشاه خبر داد و گفت : از این تعداد یک هزار و ۶۹۰ نفر زن و ۳ هزار و ۵۱۰ نفر مرد هستند.

او در خصوص تعداد نابینایان بر حسب شدت گفت : از مجموع یک هزار و ۶۹۰ نابینای استان کرمانشاه ۲۰ هزار و ۴۶ نفر دارای معلولیت خفیف، ۹۹۴نفر دارای معلولیت متوسط، یک هزار و ۵۲۸ نفر دارای معلولیت شدید و ۶۳۲ نفر داری معلولیت خیلی شدید هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص عواملی که منجر به این نابینایی می‌شود، گفت: از یک هزار و ۶۹۰ نابینای استان کرمانشاه نابینایی ۷ نفر در اثر عوارض زایمان، ۶۴ نفر در اثر مسائل ژنتیکی، ۳۴ هزار و ۴ نفر مادرزادی، ۲۴۹ نفر در اثر سوانح و سوختکی، یک هزار و ۳۶ نفر در اثر بیماری و ۴۴۰ نفر به علت سایر مسائل بوده است.

این مسئول تعداد مددجویان نابینای مستمری بگیر استان کرمانشاه را ۳ هزار و ۶۶۸ خانوار و تعداد خانوار‌های پشت نوبتی مستمری بگیر را ۵۴۰ خانوار اعلام کرد.

او در خصوص اقدامات انجام شده برای توانمندسازی نابینایان استان گفت: پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از جمله اقدامات ما در این راستا بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد مددجویان نابینای معرفی به بانک جهت دریافت وام خود اشتغالی را ۶۰ مورد اعلام کرد که در حرفه‌های دامپروری، لوازم خانگی، سوپر مارکت، شیشه بری و ... اقدام به ایجاد شغل کرده اند.

این مسئول تعداد دانشجویان نابینا تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه را ۲۰ نفر عنوان کرد که ۲ نفر در مقطع کاردانی، ۱۱ نفر در مقطع کارشناسی، ۶ نفر در مقطع ارشد و یک نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

رضوان مدنی به اقدامات پیشگیرانه در این زمینه اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون توسط بهزیستی ۲۵ هزار نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال در تمام استان غربالگری بینایی شدند.

او گفت: غربالگری از آغاز سال در پایگاه سلامت اجتماعی بهزیستی برای عموم مردم و در مهد‌های کودک نیز از ۱۵ آبان به بعد انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: از کل تعداد نوزادانی که غربالگری بینایی شدند، تعداد ۲۵۴ نفر به مداخله درمانی نیاز داشتند که به ۱۴۵ مورد عینک داده شده، برای ۳ مورد درمان آب‌مروارید صورت گرفته، ۵ مورد انحراف چشم بوده و ۱۰۱ مورد نیز در انتظار اعلام نتیجه غربالگری از سوی متخصص هستند .

 

 

انتهای پیام/د

وجود یک هزار و ۶۹۰ نفر زن نابینا

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار