شگرد تازه عربستان برای رونق صنعت گردشگری/ سعودی‌ها دست به دامان اینفلوئنسرهای چشم‌آبی شدند! + عکس

شگرد تازه عربستان برای رونق صنعت گردشگری/ سعودی‌ها دست به دامان اینفلوئنسرهای چشم‌آبی شدند! + عکسپس از صدور ویزای توریستی توسط عربستان، حالا نوبت به سفرهای رایگان اینفلوئنسرهای خارجی به این کشور رسیده است تا چهره خود را در جهان اصلاح کند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک سال پس از قتل «جمال خاشقچی»، عربستان سعودی از شخصیت‌های تاثیرگزار شبکه‌های مجازی برای تصحیح چهره آسیب‌دیده‌اش در اذهان عمومی استفاده می‌کند.

تصویری از زن جوانی با چهره اروپایی که در در مقابل یکی از مکان‌های دیدنی عربستان ایستاده است، یکی از چند تصویر جدیدی است که میلیون‌ها مخاطب اینستاگرام را به تجدید نظر درباره دیدگاهشان نسبت به عربستان وادار می‌کند.

این روز‌ها تصاویر بسیاری از اینفلوئنسر‌های خارجی در شبکه‌های مجازی حین اقامت در هتل‌های مجلل، بازدید از مناطق باستانی و یا رانندگی کردن در کویر‌های عربستان به چشم می‌خورد.

در این پست‌های مدبرانه که به منظور انعکاس چهره مثبت عربستان به جهانیان منتشر می‌شوند، هیچ اثری از نقض حقوق بشر توسط این کشور دیده نمی‌شود.

دکتر «ریحان اسماعیل» استاد مطالعات عرب و اسلامی دانشگاه ملی استرالیا می‌گوید: «عربستان سعودی میلیارد‌ها دلار برای اصلاح تصویری که سال‌هاست در جهان از خود به جای گذاشته، هزینه کرده است.»

به گفته این استاد دانشگاه، «اینفلوئنسر‌هایی که طبق یک برنامه و تحت حمایت مالی دولت به عربستان سفر می‌کنند، تصویر کاملی از این کشور را منتشر نمی‌کنند.»

«اسماعیل» افزود: «اگر شخصی به عربستان سفر کند و تمام تغییراتی که در این کشور رخ می‌دهد را از نزدیک ببیند یا مشاهده کند که جوانان سعودی چطور خوشگذارانی می‌کنند مسلما با خود می‌گوید روند ایجاد تغییرات و بیشتر کردن آزادی‌ها در عربستان عالی است، اما از طرفی دیگر ما با یک حکومت سرکوب‌گر طرف هستیم.»

«گب اسکنیو» و «تارا وایت‌من» اینفلوئنسر‌های استرالیایی هستند که هر کدام به ترتیب در صفحه اینستاگرام خود ۳۶۳،۰۰۰ و ۱.۳ میلیون دنبال‌کننده دارند و در جذب گردشگران جوان استرالیایی به عربستان موفق بوده‌اند.

شگرد تازه عربستان برای رونق صنعت گردشگری/ سعودی‌ها دست به دامان اینفلوئنسرهای چشم‌آبی شدند! + عکس

نشریه گاردین استرالیا قصد داشت با بیش از ۵۰ اینفلوئنسری که به نظر می‌رسد یا از سفر‌هایی با بودجه دولت عربستان استفاده کرده‌اند یا برای تبلیغ کردن از این کشور پول گرفته‌اند، مصاحبه کند، اما تعدادی از آن‌ها، کمی قبل از زمان معین شده برای مصاحبه با این نشریه، از این ملاقات صرف نظر کردند، چرا که پیام‌هایی از دولت عربستان مبنی بر خودداری از هرگونه گفتگو با رسانه‌های مختلف دریافت کرده بودند.

شگرد تازه عربستان برای رونق صنعت گردشگری/ سعودی‌ها دست به دامان اینفلوئنسرهای چشم‌آبی شدند! + عکس

عربستان سعودی اوایل ماه جاری از صدور ویزای توریستی برای اتباع ۴۹ کشور و کاهش محدودیت‌های پوششی برای گردشگران زن خبر داده بود. کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان نیز اخیرا اعلام کرد: گردشگران خارجی زن و مردی که با یکدیگر نسبتی ندارند، از این پس می‌توانند در هتل‌های عربستان اتاق مشترک رزرو کنند. بر اساس این قوانین جدید، زنان خارجی و حتی شهروندان زن عربستانی می‌توانند به تنهایی اتاق‌های هتل‌های عربستان را رزرو کنند.

حالا به نظر می‌رسد استفاده از اینفلوئنسر‌های خارجی برای انعکاس چهره مثبت عربستان، دیگر پروژه مقامات این کشور برای جذب گردشگر بیشتر و سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر در این کشور باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری ، سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۲۱:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
همه دولتها همه تلاششونو برای جذب توریست خارجی انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
هر شهر ما اندازه کل عربستان فضای گردشگری داره کوش که یه نفر فضا سازی کنه که درآمد توریستیمون از نفت بیشتر میشه
Netherlands
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خیلی توی کشور های دیگه هم تبلیغ دارن میکنن و به راحتی ویزا میدن. تا چند سال دیگه میخوان مثل ترکیه منبع درامد اولشون رو از نفت به توریسم تبدیل کنن
امیدوارم کشور ما هم یه روز به فکر بیفته. 100 برابر از عربستان و ترکیه قشنگ تر هست
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۱۵:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خدایا عربستانی که روزگاری خبرنگاران زن خارجی حق نداشتند بدون پوشش مناسب با پادشاه اش دیدار و گفتگو کنند اکنون چه بلایی بسرش آمده که می خواهد با تبلیغ بی حجابی و اجازه ورود نا محرمان در یک اتاق و تردد بی حجابان در کشورش و بی بند و باری و .....خود را کشوری مدافع حقوق بشر نشان دهد ؟!! خدایا به داد عربستان برس و از منجلاب فساد و تباهی نجاتش بده چرا که هر چه باشد عربستان جزء کشورهای اسلامی به حساب می آید و جهان کفر خواهان به گند کشیدن جهان اسلام است و بس!! یا رب منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج ) را برای عدل و داد و برابری و رهایی از فساد و تباهی به داد مردم جهان برسان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
بالاخره قوادی هم خودش یک شغل آسان و پردرآمده که میشه در سطح کشور انجامش داد.
مگه ترکیه و تایلند و برزیل از این بابت متضرر شدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ش پ
۱۴:۳۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
شما که ایرانی هستی و در هلند زندگی میکنی چطوره یکم مسولان گردش گری کشورت رو نقد بکنین که برای افرادی که در حوضه گردشگری تلاش به جذب توریست میکنندو مجوز برای مکانی جذاب برای توریستهای خارجی میسازند و دست اخر با مخالفت دولت برای ساخت روبرو میشن رو مد نظرتون بکنین بهتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
از این پس شاهد تجاوز مردان هوس باز عربی به زنان خارجی را خواهیم شنید
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۲:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
اون دو نفر استرالیایی که در کشورمون بخاطر پهباد دستگیر شده بودن آزاد شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۲:۱۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خب کار خوبی میکنه داره صنعت گردشگری رو رواج میده واسه جوانها کار درست میکنه واقعا هنرمندانه کار میکنند
Netherlands
امیر
۰۹:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلام ، من در هلند زندگی میکنم و چند روز پیش در یکی از روزنامه های محلی هلند که اتفاقا مخصوص جوانان است تبلیغ رفتن به کشور عربستان را کاملا مشروح کرده بود. مهم این است که جوانان هلندی با توجه به شناختی که من دارم اهل توریسم فرهنگی و هنری نیستند و تمام دنبال عیشو نوش و خوشگذرانی هستند . حالا شما فکر کنید چقدر این روزنامه پول گرفته تا این تبلیغ بی ربط با فرهنگ عامه هلند را روی روزنامش قرار بده.
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
نمیدانم چقدر این روزنامه پول گرفته تا این تبلیغ بی ربط با فرهنگ عامه هلند را روی روزنامش قرار بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
این کار درستی در حوزه گردشگری است
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
این راهم نمیدانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
حالا پیرزن چرا سیاه پوشیده؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
این راهم نمیدانم چرا پیرزنه سیاه پوشیده
دوست داره,
پیرزن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ﺑﻪ ﻋﺰاﻱ ﺑﻦ ﺳﻠﻤﺎﻥ
آخرین اخبار