جریان شیعه شدن یک جوان اهل نیجریه توسط شیخ زکزاکی + فیلم

جوان اهل نیجریه که در گذشته از جمله مسلمانان اهل تسنن این کشور بود در راهپیمایی اربعین حسینی از ماجرای شیعه شدن خود توسط شیخ زکزاکی سخن گفت.

جریان شیعه شدن یک جوان اهل نیجریه توسط شیخ زکزاکی + فیلمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم کوتاهی که پیش رو دارید صحبت‌های یک جوان اهل نیجریه در خصوص ماجرای شیعه شدنش است.

این جوان نیجریه‌ای بعد از معرفی خود اظهار داشت: من قبلا سنی بودم و توسط شیخ زکزاکی شیعه شدم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجوی بین الملل بوده و در تهران مشغول تحصیل است گفت:؛ همه مردم نیجریه تا قبل از سال ۱۹۸۰ سنی بودند، اما به خاطر الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران و توسط شیخ زکزاکی تقریبا ۱۵ میلیون نفر از مردم نیجیریه شیعه شدند.

این دانشجوی بین المللی در ایران با انتقاد از دخالت‌های کشورهای منطقه در امور نیجریه تصریح کرد: بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با همکاری آمریکا و اسرائیل و حمله به شیعیان نیجریه تقریبا هزار نفر را کشتند و در حال حاضر شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه زندانی است و ان شاءالله که به زودی آزاد شود.

این جوان نیجریه‌ای در پاسخ به آخرین وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی و روند درمان او نیز گفت: شیخ زکزاکی یک ماه پیش برای درمان به هند رفت، اما اتفاقاتی افتاد که حکومت هندوستان به دستور حکومت نیجریه شیخ زکزاکی را از هند بیرون کرده و به نیجریه برگرداندند؛ آمریکا و عربستان به دلیل داشتن پول زیاد، بر دولت نیجریه تسلط دارند و  برای این کار هزینه زیادی کرده اند.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.