آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های فارس

کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز برداشت خرما از ۳۰ هزار هکتار نخلستان‌های استان خبر داد.

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جباری کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: در این استان بیش از ۳۰ هزار هکتار نخلستان در شهرستان‌های کازرون، قیر و کارزین، جهرم، فراشبند، لارستان، داراب، گراش، خنج، مهر و لامرد وجود دارد.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های استان فارس برداشت شود.

کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه ۸۰ رقم خرما در استان شناسایی شده است، ادامه داد: شاهانی، کبکاب، زاهدی، خاسویی، دیری، مضافتی و برهی از عمده ارقام تولیدی استان هستند.

کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: شاهانی، بیشترین سهم زیر کشت را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

جباری با بیان اینکه سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن انواع خرما در استان تولید می‌شود، ادامه داد: پارسال ۱۷۵ هزار تن خرما در فارس تولید و ۲۰ درصد آن به خارج از کشور ازجمله کشور‌های عربی، اروپایی، آسیای میانه، هند و پاکستان صادر شد.

او افزود: برداشت خرما در فارس از شهریور آغاز می‌شود و تا آبان ادامه دارد.

کارشناس مسئول مرکبات و نخیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس متوسط عملکرد خرما در استان را ۶ تن در هکتار اعلام و تصریح کرد: فارس بعد از کرمان، هرمزگان و خوزستان چهارمین استان در کشور از نظر سطح و تولید خرما است.

انتهای پیام/چ

برداشت خرما در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار