غربالگری زائران اربعین مرز شلمچه در مسیر برگشت

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای جلوگیری از ورود بیماری به کشور، تمام زائران اربعین در مسیر برگشت در مرز شلمچه غربالگری می‌شوند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، شکراله سلمان ‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای خدمات ‌رسانی در مرز شلمچه از ماه‌‎ها قبل دارو و تجهیزات تهیه شد و تیم‌های مختلف بهداشتی، درمانی و واحدهای فوریت‌های پزشکی و پیش‌بیمارستانی آمادگی لازم را کسب کردند و در این راه از تجربیات سال‌های گذشته نیز به خوبی استفاده کردیم.

او افزود: در حوزه بهداشت فعالیت‌های بسیار مهمی را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها نظارت شبانه‌روزی بر توزیع مواد غذایی و آب آشامیدنی در مواکب است، آموزش‌های لازم پیش از آغاز پیاده ‌روی اربعین به موکب‌داران داده شد .

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد : در طول تردد نظارت کارشناسان بهداشت به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و در هنگام خروج زوار از کشور نیز آموزش‌های بهداشتی به صورت چهره به چهره و یا بوسیله رسانه‌های مختلف داده می‌شود .

سلمان زاده با تاکید بر این که در بازگشت از کربلا تمامی زائران غربالگری می‌شوند، گفت: اگر زائری در بازگشت از عراق با بیماری‌هایی همچون اسهال، تب، شبه آنفولانزا و یا مشکلات تنفسی مواجه بود، آزمایش از وی گرفته می‌شود تا بیماری خاصی وارد کشور نشود.

او با بیان این که ۴۰ دستگاه آمبولانس و ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس کماکان در مسیر شلمچه آماده خدمت هستند، افزود: هر کدام از این اتوبوس آمبولانس‌ها این قابلیت را دارند که در شرایط خاص به صورت یک بیمارستان سیار درآیند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه تا به امروز نزدیک به ۲۵ هزار نفر در مرز شلمچه از خدمات بیمارستان صحرایی استفاده کرده‌اند، گفت: از ابتدای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی تا امروز نزدیک به یک هزار نفر نیز برای دریافت خدمات پیشرفته‌تر به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

سلمان زاده همچنین از استمرار خدمات درمانگاه مامایی و درمانگاه سیار دندانپزشکی تا زمان بازگشت زائران اربعین خبر داد.

او خطاب به زائران گفت: با توجه به حادثه‌های اخیر توصیه اصلی ما این است که زائران  در هنگام خواب‌آلودگی رانندگی نکرده و در عین توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی به هیچ عنوان در زمان خستگی استراحت کرده و پس از آن مسیر را ادامه بدهند.

سلمان‌زاده ادامه داد: افرادی که بیماری مزمن دارند به طور حتم پیاده‌روی را با مجوز پزشک آغاز کنند و در طول مسیر داروهای خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ د

غربالگری زوار اربعین هنگام برگشت از عتبات عالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.