مرز خسروی میزبان زوار اباعبدالله (ع) است

سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت : خوشبختانه مرز خسروی در اولین سال بازگشایی خود توانست با شایستگی میزبان زوار اباعبدالله (ع) باشد و تا به امروز خروج بیش از ۱۳۰ هزار زائر از این مرز به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهرام نژاد سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر کار خروج زوار بصورت روان در حال انجام است و زوار می‌توانند با مراجعه به این مرز با کمترین میزان معطلی مُهر خروج از کشور را گرفته و راهی عتبات عالیات شوند.

او به روز‌های شلوغ تردد در مرز خسروی اشاره کرد و گفت : پنجشنبه و جمعه هفته گذشته (۱۸ و ۱۹ مهر) روز‌های شلوغی را پشت سرگذاشتیم، بطوری که روزانه ۳۰ هزار نفر در فاصله چندساعت فعالیت مرز از پایانه خسروی عبور کردند، اما در حال حاضر خوشخبتانه تردد در مرز روان است و زوار می‌توانند به راحتی از این مرز عبور کرده و راهی کربلای معلی شوند.

بهرام نژاد با اشاره به ظرفیت اسکان شبانه ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین، گفت: در حال حاضر شبانه بطور میانگین ۶۵۰۰ تا هفت هزار زائر در مرز اسکان داده می‌شوند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او به ظرفیت توزیع روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار پُرس غذا در مرز خسروی اشاره کرد و افزود: توزیع غذا به تعداد زوار در حال انجام است و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به ظرفیت پارکینگ‌های در نظر گرفته شده داشت و افزود: درروز‌های شلوغ فعالیت مرز تا ۸۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌ها پُر شد، اما در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌ها اشغال شده و در این زمینه هم مشکلی برای ورود زوار جدید وجود ندارد.

بهرام نژاد با اشاره به شروع موج بازگشت زوار از روز گذشته، گفت: پیش بینی می‌شود موج بازگشت با شدت بیشتری برای تردد همراه باشد، چرا که زوار بصورت تجمعی و در بازه زمانی کوتاهی به کشور بازمی‌گردند، اما خوشبختانه با مدیریت صورت گرفته و نیز از طرفی هوشمندی زوار و زمانبندی مناسب آن‌ها برای بازگشت که از چند روز مانده به اربعین شروع شده، پیش‌بینی می‌شود امسال مشکل چندانی در موج بازگشت نداشته باشیم.

او افزود: در حال حاضر ساعت کار مرز برای خروج از کشور از شش صبح تا حدود ۱۶ بعدازظهر است، اما در موج بازگشت ساعت کار مرز بصورت ۲۴ ساعته خواهد بود و زوار می‌توانند در هر زمان وارد کشور شوند.

بهرام نژاد با بیان اینکه مشکل امنیتی تا به امروز در مرز خسروی گزارش نشده، گفت: خوشبختانه امنیت کامل در مرز برقرار است و زوار در سلامت و امنیت کامل در مرز خسروی تردد می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

روان بودن کار خروج زوار

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار