اُنس با شعر و ادب در مدرسه ادبیات

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان گفت:هدف مدرسه ادبیات، مانوس کردن نوجوانان با ادبیات است تا با استفاده از مربیان کاربلد، آن‌ها را در مسیر هدایت شده و صحیح به خواندن و نوشتن ترغیب کند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   با اشاره به اینکه شرکت نوجوانان در مدرسه ادبیات می‌تواند چهره زیبای ادبیات که در کتاب‌های درسی کمتر به آن پرداخته شده را به نوجوانان بیاموزد گفت: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که نوجوانان از ادبیات گریزان هستند. هدف مدرسه ادبیات، مانوس کردن نوجوانان با ادبیات است تا با استفاده از مربیان کاربلد، آن‌ها را در مسیر هدایت شده و صحیح به خواندن و نوشتن ترغیب کند.

او افزود: نوجوانان با شرکت در مدرسه ادبیات هوش هیجانی خود را افزایش می‌دهند و با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند تا در زندگی به کار بگیرند.

الهه رضایی با بیان اینکه چهارسال فعالیت در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و دو سال خدمت در کتابخانه نوجوان ثابت کرده است که چاپ آثار نوجوانان تا قبل از ۱۸ سالگی آسیب زننده است، اظهار کرد: ما در مرکز افرینش‌های ادبی قلمستان به عنوان یکی از مراکز وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان سعی کردیم تا مهارت‌های خواندن کتاب و نوشتن را به نوجوانان بیاموزیم و آثار آن‌ها را به جشنواره‌ها هدایت کنیم، اما از آنجایی که سن نوجوانی بسیار حساس است توصیه می‌شود والدین اصراری به چاپ اثر نوجوانان تا قبل از ۱۸ سال نداشته باشند، زیرا تجربه ثابت کرده که آخرین اثر نوجوانان خواهد شد.

او با اشاره به جلسات نقد نوجوانان در مدرسه ادبیات ابراز کرد: نوجوانان با شرکت در مدرسه ادبیات به طور غیرمستقیم و با روش‌های خلاق گونه با مهارت خواندن و نوشتن آشنا شدند. آن‌ها توانستند کتاب‌های خوب را انتخاب کنند و مطالعه کنند و درباره آن‌ها گفتگو کنند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نوجوانان با هر کتابی که خواندند تجربه زیسته جدیدی را گذراندند تصریح کرد: نوجوانان در مدرسه ادبیات با هر کتابی که خواندند از حالت تک بعدی بیرون آمدند. توانستند احساسات خود را بشناسند و با تقویت هوش هیجانی و آشنایی با مهارت‌های زندگی احساسات خود را کنترل کنند.

او با اشاره به حماسه گردآفرید که توسط عده‌ای از نوجوانان در مراسم اختتامیه مدرسه ادبیات برگزار شد بیان کرد: یکی از اقدامات مهم مدرسه ادبیات، برگزاری نمایش‌هایی بود که نوجوانان را با گنجینه غنی ادبیات کلاسیک آشنا کرد، آن‌ها با برگزاری نمایش به مفاهیم اخلاقی و فلسفی نهفته در آثار کلاسیک پی بردند و در فرایندی به صورت غیرمستقیم ارزش‌ها و هنجار‌های پسندیده در جامعه را درونی کردند.

اختتامیه کلاس‌های آموزشی"مدرسه ادبیات" با حضور نوجوانان و خانواده هایشان در حوضخانه قلمستان باغ غدیر برگزار شد.

انتهای پیام/ی



تقویت هوش هیجانی نوجوانان در مدرسه ادبیات

برچسب ها: نوجوانان ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.