خرید بیش از ۵۴۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از خرید بیش از ۵۴۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان در مراکز خرید تضمینی گندم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ماشالله ارویسی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۵۴۶ هزار و ۲۵۵ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده، گفت : از نظر خرید گندم رتبه پنجم را در سطح کشور داریم.

او گفت : استان کرمانشاه سال گذشته نیز رتبه پنجم خرید گندم توسط مراکز خرید را در کشور داشته است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه میزان گندم خریداری شده در مراکز خرید گندم در سال گذشته را ۶۴۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: امسال به دلیلی وقوع بارندگی‌های سیل‌آسا و کمبود بارندگی‌های فصل بهار در مجموع کاهش ۱۴ درصدی تولید گندم در استان کرمانشاه را شاهد بودیم.

او با اشاره به تمدید مهلت تحویل گندم به مراکز خرید، افزود: اگرچه عملا گندمی برای تحویل به مراکز خرید باقی نمانده و هیچ تقاضایی هم در استان در این زمینه نداریم، اما بنا به درخواست برخی از استان‌ها برای تمدید مهلت تحویل گندم این زمان تمدید شده و کشاورزان استان هم می‌توانند تا پایان مهر ماه گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوی مرکزی کرمانشاه تحویل بدهند.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه شهرستان سنقروکلیایی آخرین شهرستانی در استان کرمانشاه است که برداشت گندم آن به اتمام می‌رسد، در صورت تقاضای کشاورزان این شهرستان، یک مرکز نیز در این شهرستان کار تحویل گندم را ادامه خواهد داد، هرچند در این زمینه تاکنون هیچ متقاضی نداشته‌ایم.

 ارویسی گفت: امسال ۸۰ مرکز خرید کار خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه را بر عهده داشتند.

او گفت: درصد سن زدگی گندم تحویل داده شده در مراکز خرید استان در حد استاندارد بوده است .

 

 

انتهای پیام/د

رتبه پنجم از نظر خرید گندم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار