طبق مصوبه مجلس؛

عضو مستشاری در صورت نبود رئیس، شعبه را اداره می‌کند

با موافقت نمایندگان، در صورت حضور نداشتن رئیس شعبه تجدیدنظر، اداره شعبه به عهده عضو مستشاری با سابقه قضایی بیشتر واگذار می‌شود.

عضو مستشاری با سابقه شعبه تجدیدنظر را در صورت نبود رئیس اداره می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری ماده دو را بررسی و تصویب کردند.

به موجب این مصوبه؛ به انتهای تبصره ماده ۳ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، عبارت "در صورت عدم حضور رئیس شعبه تجدیدنظر، اداره شعبه به عهده عضو مستشاری است که سابقه قضایی بیشتری دارد" اضافه می‌شود و شماره آن به تبصره ۱ تغییر می‌یابد و دو تبصره به عنوان تبصره‌های ۲ و ۳ به شرح زیر به آن الحاق می‌شود.

تبصره ۳ تصریح می‌کند: مراجع اختصاصی اداری کلیه مراجع و هیئت‌هایی است که به موجب قوانین و مقررات قانونی، خارج از مراجع قضایی تشکیل می‌شوند و اقدام به رسیدگی به اختلافات، تخلفات و شکایاتی می‌کنند که در صلاحیت آن‌ها قرار داده شده است؛ نظیر هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، هیئت‌های حل اختلاف کارگر و کارفرما و شعب تعزیرات.

همچنین تبصره ۲ این ماده که درباره حذف مراحل شکایات بود نیز در جلسه امروز صبح حذف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار