اهدا ۱۶ هزار واحد خونی به نیازمندان خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی از اهدای ۱۵ هزار و ۹۷۴ واحد خونی طی ۹ ماهه امسال در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عاملی مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۹ هزار و ۶۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه داشته اند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۷۴ نفر موفق به امر اهدای خون شده اند، افزود: ۱۴ هزار و ۹۰۴ نفر از آقایان و هزار و ۷۰ نفر از بانوان موفق به اهدای خون شده اند، همچنین در ۹ ماهه امسال ۹ هزار و ۷۷۶ اهداکننده مستمر خون داشته ایم.

عاملی از افزایش ۰.۹ درصدی اهدای خون در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت رنج اهدای مستمر خون ۶۱ درصد بوده است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال ۹۹ نفر برای امر اهدای پلاکت خون به روش فرزیس مراجعه داشته اند، افزود: از این تعداد ۸۰ نفر موفق به امر اهدای پلاکت خون شده اند.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی با بیان اینکه نیاز خون بیماران خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد تامین است، افزود: باتوجه به اینکه نیاز به خون، نیاز همیشگی بوده از مردم می‌خواهیم ما را در امر اهدای خون یاری کنند.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مرکز انتقال خون استان اظهار کرد: مشکل کمبود نیرو در انتقال خون استان محسوس است و این کمبود‌ها یکی از از دلایل عدم راه اندازی مرکز جامعه است.

عاملی گفت: در حال حاضر وضعیت استان با توجه به ساختار‌های موجود طوری است که تولیدخون استان پاسخگوی نیاز‌ها است.

انتهای پیام /  ط ا

مراجعه ۹۹ نفر برای اهدای پلاکت خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.