خدمت رسانی ۱۰۰ موکب سازمان اوقاف به زائران اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۱۰۰ موکب این نهاد در مسیر‌های تردد زائران اربعین ۹۸ مشغول خدمت رسانی هستند.

خدمت رسانی ۱۰۰ موکب سازمان اوقاف به زائران اربعین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت‌الاسلام غلامرضا عادل روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی اوقاف ایلام به زائران در مرز مهران گفت: این موکب‌ها در ۱۰ مسیر در امر خدمات‌رسانی به زوار ایرانی و غیر ایرانی اربعین حسینی فعالیت دارند.

او با بیان اینکه در این موکب‌ها خدمات متنوع مورد نیاز زوار اربعین حسینی در مرز‌های ورودی و خروجی و همچنین در داخل کشور عراق و مسیر‌های منتهی به مرز‌های چهارگانه ارائه می‌شود، تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش مرتبط با امام حسین (ع) و از محل نذورات مردمی که به همین منظور در آستان امامزادگان جمع‌آوری شده است، اقدام به برپایی موکب برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین کرده است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امسال در مرز مهران و از محل نیت واقفان ۶ استان کشور خدمات رسانی به زائران ارایه و آشپزخانه دائمی این سازمان نیز در مهران راه اندازی شده است.

عادل با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی موکب‌های اربعین این سازمان در راستای خدمات‌رسانی به زوار، یادآور شد: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین، حضور روحانیون و مبلغان مذهبی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و خدمت به زوار و اهدای بسته‌های فرهنگی ازجمله فعالیت‌های فرهنگی موکب‌های این سازمان در ایام اربعین حسینی است.

او اظهار کرد: اربعین حسینی یک رویداد بزرگ فرهنگی و مردمی است و این سازمان تلاش کرده که تمام ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط با امام حسین (ع) را به منظور تقویت این جریان بزرگ فرهنگی و مردمی استفاده کند که بعد فرهنگی اربعین حسینی مهم‌ترین شاخص این جریان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: این سازمان آمادگی دارد همکاری لازم را با خیرین و نیک اندیشان در راستای بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات و نیت واقفین در امور عام‌المنفعه داشته باشد و آماده جذب کمک‌ها و نذورات مردمی است.

او با تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز مهران، گفت: با توجه به حجم تردد زوار اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران راه‌اندازی و احداث آشپزخانه دائمی سازمان اوقاف و امور خیریه در این پایانه، نقش مهمی در تسریع خدمات‌رسانی به زوار دارد.

عادل در این بازدید از آشپزخانه دائمی اربعین اوقاف و امور خیریه واقع در قدمگاه ابراهیم قتال در پایانه مرزی مهران بازدید و در جریان روند فعالیت این موکب و نحوه خدمات‌رسانی به زوار در مرز مهران قرار گرفت.

انتهای پیام/غ

۱۰۰ موکب این نهاد در مسیر‌های تردد زائران اربعین ۹۸ مشغول خدمت رسانی هستند.

برچسب ها: محرم 98 ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.