استانداردهای ملی منطبق از واحدهای تولیدی در کردستان

۳۹۵ نمونه‌برداری ازمحصولات واحدهای تولیدی در کردستان طی ۶ ماهه امسال انجام شده است که ۷۷ درصد با استانداردهای ملی مربوطه انطباق داشتند.

استانداردهای ملی منطبق از واحدهای تولیدی در کردستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان داشت: ۳۴ درصد از نمونه‌ محصولات واحدهای تولیدی و درخواستی استان در آزمایشگاه‌های اداره‌کل، ۳۸ درصد در آزمایشگاه‌های همکار استانی و ۲۸ درصد هم در خارج از استان انجام می‌شود.

ژیلا یزدانی اضافه کرد: ۳۹۵ نمونه طی ۶ ماهه امسال در بخش‌های برق و الکترونیک، بسته‌بندی و سلولزی، خودرو و نیرومحرکه، شیمایی، غذایی، مکانیک و فلزشناسی، مهندسی پزشکی مورد آزمایش قرار گرفتند.

او افزود: بر مبنای آزمایش‌های انجام شده ۷۷ درصد نمونه واحدهای تولیدی و درخواستی با استانداردهای ملی مربوطه انطباق داشتند.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه ۱۶۰ نمونه گمرکی در بخش‌های شیمی و غذایی در ۶ ماهه امسال مورد آزمایش قرار گرفتند، یادآور شد: ۹۹ درصد این نمونه‌ها با استانداردهای ملی مطابقت داشتند.

یزدانی گفت: تعداد نمونه‌های گرفته و آزمایش شده طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) هم طی این مدت دراستان ۱۳۱ مورد بوده است که ۷۳ درصد انطباق با استانداردهای ملی مربوطه را داشتند.

او اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۲ شرکت بازرسی و ۵۴ آزمایشگاه همکار در استان تایید صلاحیت شدند.

مدیرکل استاندارد کردستان یادآور شد: چهار هزار و ۴۸۲ مورد بازرسی از اوزان سبک، ۲۲۸ مورد بازرسی از باسکول ثابت همکف و ۵۳۸ مورد بازرسی نازل سوخت هم دراین ۶ ماهه انجام شده است.

در حال حاضر ۳۵۹ واحد تولیدی در سطح استان کردستان تحت پوشش استاندارد است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ز

استانداردهای لازم از واحدهای تولیدی در کردستان صورت گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.