سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیاردی در صنعت گردشگری گیلان

مدیر کل میراث فرهنگی از سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیاردی در صنعت گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: با توجه به پیگیری‌های امور سرمایه گذاری تعداد ۳۰۰ طرح جدید با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال در استان در حال اجرا است.

او، با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها برای ۴ هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود، افزود: این طرح‌ها شامل احداث هتل، مجتمع گردشگری، هتل آپارتمان، طرح بوم گردی، واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی و مهمانپذیر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، با اشاره به پرداخت تسهیلات سامانه کارا –بخش اشتغال روستایی، گفت: با توجه به ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در سال ۹۷ و شش ماهه ۹۸ ثبت نام شده در سامانه کارا بخش اشتغال روستایی تعداد ۴ هزار و ۲۵۸ طرح در معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری و ادارات شهرستانی بررسی و در نتیجه ۲ هزار و ۷۳۲ طرح گردشگری – بوم گردی و صنایع دستی در کمیته‌های مختلف فنی استان مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

شهرود امیر انتخابی افزود: از تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل، تسهیلات هزارو ۳۰۰ طرح گردشگری – بوم گردی – صنایع دستی پرداخت شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان وجود دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای ۳۰۰ طرح در صنعت گردشگری گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.