مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان خبر داد؛

آبیاری مکانیزه فضای سبز سمنان

قاسمی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۴۵ میلیارد ریال برای نگهداری فضای سبز سمنان هزینه می‌شود گفت: ۸۵ درصد فضای سبز شهری سمنان با سیستم مکانیزه انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سالانه حدود ۴۵ میلیارد ریال برای نگهداری فضای سبز سمنان هزینه می‌شود گفت: آبیاری بیش از ۸۵ درصد فضای سبز شهری سمنان با سیستم مکانیزه انجام می‌شود.

او افزود: نگهداری فضای سبز شهر سمنان با هزینه تامین آب و نیروی انسانی، سالانه حدود ۴۵ میلیارد ریال هزینه در بردارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان اظهار داشت: فضای سبز شهری عامل آرامش به شهروندان و عنصر اساسی زیبایی شهر است که در تقویت روحیه شهروندان تاثیرگذار است.

سید محمد قاسمی ادامه داد: موارد مذکور ضرورت نگهداری، زیباسازی و توسعه فضای سبز شهری را به خوبی نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه ماده ۲ قانون وظیفه حفظ، گسترش و آبیاری فضای سبز شهری و درختان در معابر و خیابان‌ها را بر عهده شهرداری‌ها نهاده است،بیان کرد: آبیاری بیش از ۸۵ درصد فضای سبز شهری سمنان با سیستم مکانیزه انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان تاکید کرد: با روش‌های مختلف و سیستم‌های نوین آبیاری در صدد بهره‎برداری بهینه و بهتر از منابع آب مصرفی هستیم.

مشارکت مردمی در توسعه و نگهداری بوستان‌ها ضروری است

قاسمی هزینه نگهداری بوستان‌های شهر را به تناسب امکانات آن‌ها متفاوت معرفی کرد که توسعه، نگهداری و حفظ شادابی آن‌ها مشمول هزینه‌های بسیاری است.

او بر مشارکت مردمی به عنوان یک نیاز و ضرورت در نگهداری فضای سبز شهری تاکید و بیان کرد: شهروندان برای داشتن شهری زیبا و سالم باید با متولیان فضای سبز شهری تعامل، همیاری و همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان به اجرای طرح همیاران فضای سبز اشاره و اظهار داشت: طرح مذکور با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و در راستای شهر دوستدار کودک در حال اجرا است که از اهداف مهم آن افزایش مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز و ارتقای فرهنگ شهروندی است.

۱۶۵ بوستان بزرگ و محلی در حال حاضر در سمنان وجود دارد.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.