ویزیت روزانه ۲۵۰۰ زائر ایرانی و خارجی در موکب احمدبن موسی (ع) کربلا

مسئول کمیته بهداشت و درمان موکب احمدبن موسی (ع) با بیان اینکه در این موکب خدمات درمانی به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، گفت: روزانه ۲۵۰۰ زائر ایرانی و خارجی در این موکب ویزیت می‌شوند.

ویزیت روزانه ۲۵۰۰ زائر ایرانی و خارجی در موکب احمدبن موسی (ع) کربلابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد ابراهیمی‌فرد، مسئول کمیته بهداشت و درمان این موکب از فعالیت ۴۰ کادر درمانی در موکب خبر داد و گفت: این افراد شامل پزشک، پرستار و متخصصان داخلی و طب اورژانس از بیمارستان‌های مختلف شیراز هستند.

او افزود: در موکب احمدبن موسی (ع) خدمات درمانی شامل ویزیت، ارائه دارو، نوار قلب، تزریقات، پانسمان و ... به صورت رایگان به تمام زائران اربعین اعم از ایرانی و خارجی ارائه می‌شود.

ابراهیمی‌فرد تأکید کرد: خدمات پزشکی در موکب احمدبن موسی (ع) تنها ویژه زائران مستقر در این موکب نیست بلکه از موکب‌های مختلف کربلا و حتی زائران عراقی و سایر کشور‌ها هم به این بخش مراجعه می‌کنند.

او با بیان اینکه درمانگاه عمومی موکب احمدبن موسی (ع) دارای ۲۰ تخت است که ۱۰ تخت در بخش بانوان و ۱۰ تخت در بخش آقایان قرار دارد، گفت: خدمات پزشکی در موکب احمدبن موسی (ع) از ۱۸ مهرماه آغاز شده است و تا یک روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

مسئول کمیته بهداشت و درمان موکب احمدبن موسی (ع) اظهار کرد: به صورت روزانه در بخش درمانگاه آقایان ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر و در درمانگاه بانوان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر ویزیت می‌شوند.

او با بیان اینکه عمده مشکلات زائران بیماری‌های گوارشی و سرماخوردگی است، به زائران اربعین توصیه کرد تا رعایت بهداشت فردی داشته و از خوردن غذا‌های چرب و غذا‌هایی که نمی‌دانند منشأ آن چیست، پرهیز کنند.
انتهای پیام/م

ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی 

برچسب ها: اربعین حسینی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار