سخنگوی دولت:

سهم اشتغال روستاییان به ۲۵ درصد ارتقا یافت / ۹۰ درصد روستا‌ها تا پایان دولت دارای گاز می‌شوند

ربیعی گفت: خوشحالم امروز اعلام می‌کنم سهم اشتغال به روستاییان از سه دهم درصد سال‌های گذشته به 25 درصد رسیده است.
 
 
محبی / سهم اشتغال روستاییان به 25 درصد ارتقا یافت / 90 درصد روستاها تا پایان دولت دارای گاز می‌شوند
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی  در همایش ملی صندوق های خرد محلی با اشاره به اینکه فقرا در دوران رشد اقتصادی و تحریم زحمت بیشتری را متحمل می‌شوند اظهار کرد: فقرا در دوران رشد اقتصادی و تحریم از موهبت کمتری برخوردار هستند از این رو در دورانی همچون تحریم اگر از دهک پایین جامعه مراقبت نکنیم زندگی سختی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: یکی از حلقه‌های اصلی جریان سیاست‌گذاری معطوف به فقرزدایی که به طور مداوم در دولت دنبال کرده‌ایم به گونه‌ای که تا پایان دولت دوازدهم بیش از ۹۰ درصد روستا‌ها دارای گاز خواهند شد و در زمینه برق در روستا‌های بالای ۱۰ خانوار را پاسخگو خواهیم بود و هر هفته چند روستا به آب آشامیدنی متصل می‌شوند، اما در آب هنوز راه طولانی داریم ضمن آنکه گسترش آی سی تی و تکنولوژی از دیگر طرح‌های اشتغال روستایی تا پایان دولت به شمار می‌رود.

ربیعی ادامه داد: بنده معتقدم در دولت تدبیر و امید سیاست فقرزدایی را اتخاذ کرده‌ایم و هموازه هدف‌گذاری ما جوامع محلی بوده و به رقم فشار و تلخی‌هایی که بر زندگی مردم و دهک‌های پایین است نخواستیم کام جامعه را تلخ کنیم و تأثیرات تحریم را بگوییم و دولت این فشار‌ها را تحمل کرده است و بیش از ۲۰ ماه آینده رو به بهبود خواهیم بود.
بیشتر بخوانید: اعطای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط در قالب سامانه کسب و کار

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت اقدامات زیادی را در فقر زیرساختی انجام داده است بیان کرد: در فقر سلامت ارزش دفترچه بیمه روستاییان در مرحله اول ۴ برابر ارزش آن بالا رفته است و در مراحل بعدی ارزش آن بیشتر خواهد شد، اما بلندگویی نداشتیم که آن‌ها را بگوییم و نشد که بیان شود همچنین در زمینه برطرف کردن فقر آموزشی امروز روستا‌هایی داریم که با یک دانش‌آموز و یک مدرسه است و همواره تا پایان ۱۴۰۰ مدارس با سازه‌های پایین و بخاری نفتی نداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مسائل فقرزدایی سیاست درست مبتنی بر درآمدزایی از طریق اشتغال در روستا است اظهار کرد: هم اکنون ۱۸۰ صندوق روستایی داریم که ۱۸۰ صندوق روستایی، ۱۸ صندوق شهرستانی و یک صندوق استانی در کردستان داریم که سرمایه کل این صندوق‌ها رقمی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است.

به گفته ربیعی سازمان‌های مردم نهاد ۳ هزار گروه ۱۵ نفره تحت گروه‌های خودیار شکل گرفته است و تا به امروز بیش از ۱۰ هزار صندوق‌های اعتباری خود توسط گروه‌های خودیار تشکیل شده که می‌تواند الگویی برای اشتغال زایی باشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: خوشحالم امروز اعلام می‌کنم سهم اشتغال برای روستاییان از سه دهم درصد در سال‌های گذشته به ۲۵ درصد رسیده است.

به گفته وی هم اکنون ۱۹۰ هزار شغل ایجاد شده که ۴۰ هزار آن سهم زنان است و به عبارت دیگر ۳۷ درصد از مجموع اشتغال‌های کل ایجاد شده مربوط به زنان است که این امر نشان می‌دهد سهم زنان در هر ۲ زمینه افزایش یافته است.

ربیعی در پایان با اشاره به اینکه نظام بانکی بلد نیست تأمین مالی خود کند تصریح کرد: این در حالی است که عدم برگشت در صندوق‌های کارآفرینی در مبالغ بالای ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی صفر است.

انتهای پیام /
 

تشکیل ۱۹۰ هزار شغل روستایی با ظرفیت ۴۰ هزار بانوی کارآفرینی

برچسب ها: صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار