واکنش شهردار تهران به درخواست ده دقیقه تردد با چشمان بسته در معابر پایتخت

حناچی به درخواست خبرنگاران برای ده دقیقه تردد در معابر شهر تهران با چشمان بسته واکنش نشان داد.

واکنش شهردار تهران به درخواست ده دقیقه تردد با چشمان بسته در معابر پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی در واکنش به درخواست خبرنگاران برای ده دقیقه تردد در معابر شهر تهران با چشمان بسته گفت: من برای این کار آموزش ندیده ام، اما این کار یکی از تمرین‌های دانشجویان معماری در دانشگاه‌ها است تا دانشجویان یاد بگیرند یک دست انداز ۱۰ سانتی متری در معابر می‌تواند برای معلولان مشکل ایجاد کند.

وی گفت: مناسب سازی معابر و اماکن شهری با تغییر مفهموم معلولیت اهمیت بیشتری پیدا کرده است و شهر‌ها باید برای مادرانی که کودک خود را با کالسکه جابجا می‌کند، معلولان و سالمندان و افرادی که با عصا تردد می‌کنند، مناسب شود.

شهردار تهران بیان کرد: ما جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم و بعد از جنگ تعداد کسانی که نیازمند مناسب سازی شهر‌ها هستند، افزایش پیدا کرد و جامعه مخاطب به بالای ۳۰ درصد رسیده است.

حناچی بیان کرد: سازمان پارک‌ها ملزم به مناسب سازی پارک‌ها شده است و باید پارک‌هایی که در گذشته احداث شده است را هم برای معلولان مناسب سازی کند و بنا شده است که هیچ پروژه‌ای در شهر تهران پیش از مناسب سازی افتتاح نشود.

وی گفت: در انتخاب پیمانکاران هم باید افراد دارای صلاحیت انتخاب شوند تا بدانند که فلسفه موزائیک‌های برجسته برای راهنمایی نابینایان در پیاده رو‌ها چیست.

شهردار تهران گفت: در گذشته برای احداث ساختمان‌ها، نسبت به کف هیچ تذکری داده نمی‌شد، اما اخیرا در شهرداری تهران برای دادن پروانه ساختمان‌ها به کف هم تاکید شده است، زیرا اگر ارتفاع کف ساختمان‌ها رعایت نشود مشاهده می‌کنیم دو ساختمان نسبت به هم اختلاف ارتفاع دارند و در پیاده رو‌ها اختلاف ارتفاع ایجاد می‌شود.

حناچی بیان کرد: در حال حاضر برای اینکه بین ساختمان‌ها اختلاف ارتفاع کف ایجاد نشود به سازندگان کد ارتفاعی داده می‌شود و ساختمان‌ها در زمان ساخت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: در حال حاضر سامانه حمل و نقل اجتماعی شهرداری تهران به ۴ هزار معلول سرویس می‌دهند که این کار با سختی زیادی انجام می‌شود و نمی‌توانیم به تمام تقاضا‌های معلولان در روز پاسخ دهیم به همین منظور در حال مذاکره با تعدادی از سرویس‌های تاکسی اینترنتی هستیم تا بتوانیم به معلولان بهتر خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار