ایتالیا هم صادرات سلاح به ترکیه را ممنوع می‌کند

پس از آنکه آلمان، انگلیس و فرانسه اعلام کردند صادرات تسلیحات به ترکیه را متوقف می‌کنند، ایتالیا نیز از ممنوعیت فروش سلاح به آنکارا خبر داد.

ایتالیا هم صادرات سلاح به ترکیه را ممنوع می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد دولت این کشور صادرات سلاح به ترکیه را ممنوع خواهد کرد.

پیش از این نیز آلمان، انگلیس و فرانسه اعلام کردند صادرات تسلیحات به ترکیه را متوقف می‌کنند.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود مدعی شد: هدف اصلی عملیات نظامی آنکارا ایجاد گذرگاه صلح در شرق رود فرات و عقب راندن گروه‌های کُرد همپیمان پ ک ک از مرز‌های ترکیه است.

عملیات تجاوزکارانه آنکارا پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد؛ اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. در پی این تحولات، شبه‌نظامیان کُرد مستقر در شمال سوریه که تحت حمایت آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار